728 x 90

سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه: رژیم سوریه باید بابت حمله شیمیایی به دوما مواخذه شود

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه
سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه

ابراهیم کالین سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه حمله شیمیایی  رژیم اسد به منطقه دوما در غوطه شرقی سوریه  را به‌شدت محکوم کرد و گفت:‌ رژیم سوریه باید به‌دلیل حملات به مناطق متعدد در بازه‌های زمانی مختلف مواخذه شود. حمله شیمیایی به غیرنظامیان برخلاف معاهدات بین‌المللی و قطعنامه های شورای امنیت است. هیچ دلیلی نمی‌تواند توجیهی برای این نوع حملات باشد. جامعه بین‌المللی و به‌خصوص کشورهایی صاحب نفوذ بر رژیم سوریه وظیفه دارند که اقدامات لازم برای جلوگیری از تکرار فجایع انسانی و جنایات جنگی مشابه را انجام دهند.  

وی با  افزود:‌«طبق برآوردهای اولیه بیشتر قربانیان حمله مذکور زنان و کودکان هستند».

 

معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت: امیدواریم این بار حمله شیمیایی رژیم  سوریه٬ بدون واکنش نماند

 

معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه نیز عدم واکنش جامعه جهانی به حمله شیمیایی  رژیم  سوریه را به منزله بی اعتبار خواندن توافقنامه و قوانین بین المللی دانست.

 بکر بوزداغ، معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه  طی پیامی اعلام کرد: امیدواریم این بار حمله شیمیایی رژیم سوریه٬ بدون واکنش نماند. در غیر این صورت توافقنامه ها، قوانین و سازمان های بین المللی معنی ندارد.

 وی تصریح کرد: رژیم سوریه را به دلیل این خشونت و حملاتی که جنایت علیه بشریت به شمار می رود، به شدت محکوم می کنیم''.

سخنگوی دولت ترکیه افزود: "رژیم سوریه با این حملات بار دیگر توافقنامه‌های بین المللی، قوانین بین المللی ممنوعیت استفاده از سلاح‌های شیمیایی و همچنین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد را نادیده گرفته و نقض کرده است.

عدم واکنش به حملات قبلی٬ رژیم اسد را تشویق به این حملات کرده است. حملات پیشین رژیم اسد بی واکنش و پاسخ ماند. امیدواریم این بار حمله شیمیایی رژیم سوریه٬ بدون واکنش نماند.

مسئول اصلی این جنایات، رژیم سوریه که مرتکب این جنایات و کشتن ده‌ها انسان بی گناه شده، است. قطعا آنهایی که از وقوع این حملات و کشتار جلوگیری نمی کنند نیز به اندازه رژیم سوریه مسئول هستند."

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/96f5c3dc-5437-43bf-a0d1-3ff32df8dcf8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات