728 x 90

سخنگوی اتحادیه اروپا: دیگر فضایی برای مذاکره وجود ندارد، زمان تصمیم‌گیری است: بله یا خیر

اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا

پتر استانو سخنگوی اتحادیه اروپا روز سه شنبه ۱۸مرداد یک روز پس از اعلام پایان مذاکرات وین گفت: انتظار دارد تهران و واشنگتن "بسیار سریع"به متن"نهایی" با هدف نجات توافق ۲۰۱۵ برای محدود کردن برنامه هسته‌یی ایران پاسخ دهند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنگوی سیاست خارجی این اتحادیه به خبرنگاران در بروکسل گفت: «دیگر فضایی برای مذاکره وجود ندارد».

ما یک متن نهایی داریم. بنابراین زمان تصمیم‌گیری است: بله یا خیر. و ما از همه شرکت‌کنندگان انتظار داریم که خیلی سریع این تصمیم را بگیرند. "

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به‌عنوان هماهنگ‌کننده مذاکرات فعالیت می‌کرد، روز دوشنبه گفت این متن برای پایتخت‌های درگیر ارسال شده است تا درباره پذیرش آن تصمیم سیاسی بگیرند.

رژیم ایران گفته است که در حال مطالعه متن ۲۵صفحه‌ای است.

انگلیس، چین، فرانسه، آلمان، ایران و روسیه و هم‌چنین ایالات متحده به‌طور غیرمستقیم، پس از یک وقفه چند ماهه هفته گذشته مذاکرات خود را در مورد این موضوع از سر گرفتند.

مذاکرات هماهنگ شده توسط اتحادیه اروپا برای احیای برجام در آوریل ۲۰۲۱ آغاز شد و در ماه مارس به بن‌بست رسید.

توافق سال۲۰۱۵ به ایران در ازای محدود کردن برنامه اتمی خود برای تضمین عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌یی، تحریم‌ها را کاهش داد...

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، رگه‌هایی از اورانیوم غنی شده را در ۳سایت اعلام نشده ایران پیدا کرده است. شورای حکام آژانس در ژوئن ایران را به‌دلیل توضیح ناکافی در این موارد، مورد انتقاد قرار داد.

مقامهای رژیم ایران در آخر هفته اصرار کردند که آژانس ابتدا این موضوع "سیاسی"را"به‌طور کامل" حل و فصل کند تا راه برای بازگرداندن توافق هسته‌یی باز شود.

رژیم ایران پیش از این به‌دلیل درخواست حذف سپاه پاسداران از لیست سیاه "تروریست" ایالات متحده تلاش کرده بود، اما پس از رد واشنگتن آن را کنار گذاشت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/041eb9f9-8ae8-43e3-8eb8-7ff1ee02b6a8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات