728 x 90

سخنگوی اتحادیه اروپا اعدام یک جوان را مغایر با تعهدات رژیم آخوندی دانست

اعدام جوانان در ایران
اعدام جوانان در ایران

سخنگوی اتحادیه اروپا طی بیانیه‌‌یی اعدام یک جوان در دیکتاتوری آخوندی را مغایر با تعهدات رژیم آخوندی دانست.  در این بیانیه آمده است:‌ در تاریخ 30ژانویه 2018 علی کاظمی در ایران اعدام شد. وی زمان ارتکاب جرم 15سال سن داشت. احکام مرگ برای جرایمی که توسط افراد زیر 18سال مرتکب شده مغایر تعهدات بین‌‌المللی رژیم ایران تحت کنوانسیون بین‌‌المللی برای حقوق شهروندی و سیاسی و کنوانسیون حقوق کودک هستند. اتحادیه اروپا مخالف حکم اعدام تحت هر شرایطی است و هدفش حذف جهانی آن است.   
خاطرنشان می‌شود عفو بین‌‌الملل طی بیانیه‌‌یی اعلام کرد از این‌که  رژیم ایران یک زندانی جوان را که هنگام ارتکاب جرم فقط 15سال داشته، اعدام کرده است، خشمگین است. معاون مدیر عفو بین‌‌الملل گفت: « با اجرای این اعدام غیرقانونی، رژیم ایران نشان داد  خواهان حفظ وضعیت شرم‌‌آور فعلی به‌‌عنوان رکورددار اعدام کودکان در جهان است.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت روز چهارشنبه 11بهمن طی اطلاعیه‌‌یی اعدام این نوجوان زندانی را محکوم کرد. در این بیانیه آمده است:‌ رژیم ضدبشری آخوندی با ادامه اعدامهای جنایتکارانه به‌ویژه اعدام نوجوانان و زنان و با شدت بخشیدن به جو رعب و وحشت مذبوحانه تلاش می‌کند با قیام مردم به‌جان آمده که ارکان حاکمیت آخوندها را به‌لرزه در آورده، مقابله کند. در روز ۱۰بهمن علی کاظمی، یک جوان ۲۲ساله که در هنگام دستگیری ۱۵ساله بود، در زندان مرکزی بوشهر (جنوب ایران) به‌‌ دار آویخته شد. قبل از این دژخیمان وعده داده بودند که حکم اعدام او را اجرا نخواهند کرد. سه هفته پیش از این امیر حسین جعفرپور که در هنگام ارتکاب جرم ۱۶ساله بود، در زندان گوهردشت اعدام شد.
مقاومت ایران عموم مردم به‌ویژه جوانان دلیر ایران را به اعتراض علیه این اعدامهای وحشیانه و پشتیبانی از خانواده‌های قربانیان فرامی‌خواند و از جامعه جهانی و عموم مراجع بین‌‌المللی مدافع حقوق‌‌بشر می‌خواهد اعدامهای خودسرانه به‌ویژه اعدام نوجوانان را قویاً محکوم نمایند. آتش گشودن به روی تظاهر کنندگان، دستگیریهای جمعی، قتل زیر شکنجه و اعدامهای خودسرانه از مصادیق بارز جنایت علیه بشریت است. هر گونه مراوده با رژیم ضدبشری آخوندی باید به بهبود وضعیت حقوق‌‌بشر به‌ویژه توقف اعدامها و آزادی دستگیر ‌شدگان قیام مشروط شود. معامله با چنین رژیمی سوخت رساندن به ماشین اعدام و شکنجه و کشتار است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b37a31c6-017e-4ce2-b630-3218888daf99"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات