728 x 90

سخنرانی محمد سولامی، رئیس مؤسسه بین‌المللی مطالعات ایران در کنفرانس بین‌المللی ایران: چشم‌انداز تغییر

محمد سولامی، رئيس مؤسسه بين‌المللی مطالعات ايران
محمد سولامی، رئيس مؤسسه بين‌المللی مطالعات ايران

بگذارید اول از همه بگویم ما حضور سپاه پاسداران را در مرزمان نمی‌خواهیم. بنابراین فکر می‌کنم خیلی مهم است که ما مسائل در منطقه را بررسی کنیم. بگذارید بگویم تروریسم و فرقه‌گرایی عناصری هستند که رژیم ایران از طریق آنها نفس می‌کشد. همان‌طور که ما در خاورمیانه از سپاه پاسداران و نیروی قدس رنج می‌بریم، مردم ایران در داخل ایران از بسیجی‌ها رنج می‌کشند.

ما هم‌اکنون آنها را در خیابانهای ایران، حین تظاهراتها می‌بینیم که تلاش دارند علیه مردم دست به اقدام بزنند و آنها را سرکوب کنند. این بسیار مهم است. سپاه پاسداران حداقل ۴۰درصد از اقتصاد ایران را کنترل می‌کند. رژیم ایران ادعا می‌کند از این شبه‌‌نظامیان علیه داعش، القاعده و گروه‌های دیگر برای فشار آوردن بر روی آنها استفاده می‌کند. اما اینها واقعیت ندارد، زیرا سپاه پاسداران (رژیم) ایران، نظام سیاسی در ایران قبل از این‌که این گرو‌ه‌ها ظاهر شوند به‌وجود آمده بودند. برای مقابله با استراتژی آنها، ما باید استراتژی خودمان را ایجاد کنیم تا استراتژی آنها را مهار کنیم و پس بزنیم.

فکر می‌کنم ما ۳ یا ۴پیشنهاد اصلی داریم:

اول: برخورد قانونی از طریق سازمانهای بین‌المللی و منطقه‌یی. این بسیار مهم است، ما باید مسائل حقوقی را در سازمانهای مختلف بین‌المللی علیه نظام سیاسی ایران، به‌ویژه در مورد سپاه پاسداران مطرح کنیم.

دوم: مقابله اقتصادی و ما می‌دانیم که سپاه پاسداران دارای تعداد بسیاری از شرکتهای بین‌المللی با نام‌های مختلف است، گاهی اوقات یا بیشتر اوقات با نام‌های غیرنظامی. شما نمی‌توانید آنها را شناسایی کنید یا در مورد آنها بدانید، زیرا فعالیت‌هایشان، جایی ثبت نشده است. بنابراین فکر می‌کنم ما باید شرکتهایی را که با سپاه پاسداران کار می‌کنند شناسایی کنیم و دیگر با آنها مراودات اقتصادی نداشته باشیم.

سوم: به‌نظر من باید یک تعریف از تروریست داشته باشیم. هر گروهی که در این تعریف بگنجد و مشخصات آنها را داشته باشد، باید با آن جنگید، چه داعش باشد و چه نیروی قدس؛ در غیر این صورت ما هیچ‌وقت از دست این گروهها خلاص نخواهیم شد؛ این بسیار مهم است. 

چهارم: پیشنهاد چهارم این است که بین دولتها و سازمانهای اطلاعاتی آنها، همکاری و تبادل اطلاعات در مورد فعالیت‌های رژیم ایران و نهادهای سپاه پاسداران داشته باشیم. اگر ما ایده‌ها و اطلاعات خود را مبادله نکنیم، نمی‌توانیم رژیم ایران را پس بزنیم و از دست سپاه پاسداران و فعالیت‌هایش خلاص بشویم.

من فکر می‌کنم اینها مهم‌ترین ایده‌هاست.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/43ef7247-d304-4278-8467-f3bde5931f1e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات