728 x 90

سخنرانی شخصیتها در کهکشان مقاومت ایران و ارتش آزادی، پیت استابر، فرنچ هیل، برایان فیتزپاتریک، دنی دیویس، رالف نورمن، تیم بورچت، جودی چو

یت استابر، فرنچ هیل، برایان فیتزپاتریک، دنی دیویس، رالف نورمن، تیم بورچت، جودی چو
یت استابر، فرنچ هیل، برایان فیتزپاتریک، دنی دیویس، رالف نورمن، تیم بورچت، جودی چو

پیت استابر – نمایندهٔ کنگرهٔ آمریکا

سلام به‌همگی. من نمایندهٔ کنگره پیت استابر نمایندهٔ حوزه هشتم کنگره از مینه‌سوتا هستم. مفتخرم که در میان ۲۵۲حامی دو حزبی قطعنامهٔ ۱۱۸ مجلس نمایندگان قرار دارم. این قطعنامه حمایت خود را از خواست مردم ایران برای جمهوری دمکراتیک، مبتنی بر جدایی دین و دولت و غیراتمی در ایران را اعلام و هم‌چنین نقض حقوق‌بشر و تروریسم تحت حمایت حکومت ایران را محکوم می‌کند. سلطهٔ ترور رژیم ایران، باید پایان یابد. آنها روز به‌روز مردم ایران را از آزادی‌های اساسی محروم می‌کنند: آزادی بیان، آزادی مذهب و آزادی تجمع.

رهبر اپوزیسیون مردم ایران، مریم رجوی، خواستار حق رأی جهان‌شمول، انتخابات آزاد، اقتصاد آزاد، برابری و هم‌زیستی و یک ایران غیراتمی است. به‌عنوان متحدان آمریکایی شما، ما به‌سختی کار می‌کنیم تا این امر برای مردم ایران به‌واقعیت تبدیل شود. می‌خواهم برای این دعوت تشکر کنم تا امروز بتوانم همه شما را مورد خطاب قرار دهم. من مطمئنم که با هم، ایران و مردمش را یک‌بار و برای همیشه آزاد خواهیم کرد.

 

 

فرنچ هیل – نمایندهٔ کنگرهٔ آمریکا، عضو کمیتهٴ خدمات مالی

برای همه شما که در اجلاس جهانی ایران آزاد ۲۰۲۲ شرکت می‌کنید، باعث افتخار است که بخشی از رویداد امروز باشم و سخنانی را با شما در میان بگذارم. برایم مایهٔ افتخار است که یک مدافع جمهوری دمکراتیک، غیرمذهبی و اتمی در ایران باشم. در چند سال گذشته، مردم ایران به‌مبارزه علیه حاکمان افراطی مذهبی ادامه داده‌اند. این اعتراضات با خشونت رژیم حاکم مواجه شده و من به‌محکومیت این اقدامات علیه مخالفان ادامه خواهم داد.

من به‌همکارانم در کنگره ملحق شدم در حمایت از قطعنامهٔ ۱۱۸ که حمایت خود را از مردم ایران و خواست آنها برای یک جمهوری دمکراتیک در ایران اعلام می‌کند. همراه با عضو کنگره، ال لاوسون، «قانون حسابرسی از سران (رژیم) ایران» را ارائه کردم که بودجه‌های به‌دست آمده به‌شیوهٔ غیرقانونی یا فاسد توسط رژیم استبدادی و مذهبی در ایران را به‌اطلاع عموم می‌رساند. آخوندها و ارتش (رژیم) ایران در چهار دههٔ گذشته به‌هزینهٔ شهروندان عادی ایران سود برده‌اند. زمان آن فرا رسیده است که خواهان حسابرسی و شفافیت برای مردم ایران بشویم.

خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران، قدرت و رهبری را از طرف مردم ایران به‌نمایش گذاشته است. برنامهٔ ۱۰ماده‌یی خانم رجوی برای آینده ایران مملو از اصول دمکراتیکی است که ما هر روز از آنها در ایالات متحده استفاده می‌کنیم. اصول اساسی مانند انتخابات آزاد، حق رأی جهان‌شمول، اقتصاد بازار آزاد و سیاست خارجی مبتنی بر هم‌زیستی مسالمت‌آمیز، اینها فقط چند جنبهٔ کلیدی از برنامهٔ خانم رجوی برای ایران است، برنامه‌یی که نه تنها کشور را مدرن خواهد کرد، بلکه حقوق و فرصتهایی را به‌ایرانیان می‌دهد که ما اینجا در ایالات‌متحده برایمان ارزشمند است.

همهٔ شما را تشویق می‌کنم که به‌مبارزه برای دموکراسی ادامه بدهید. مقاومت و پایداری مردم ایران در آمریکا و سراسر جهان الهام‌بخش است. با ادامهٔ افزایش اعتراضات گسترده در ایران، به‌شما یادآوری می‌کنم که در کنگرهٔ ایالات‌متحده از مردم ایران حمایت می‌شود.

 

 

برایان فیتزپاتریک – نمایندهٔ کنگرهٔ آمریکا، عضو کمیته‌های خارجی و اطلاعات

سلام به همهٔ شما. برایان فیتزپاتریک نمایندهٔ کنگره از ناحیهٔ اول کنگره پنسیلوانیا هستم و ممنونم که به‌من فرصت دادید تا به اجلاس جهانی ایران آزاد شما در این سال بپیوندم. باعث افتخار است که امروز با شما صحبت کنم و به‌عنوان عضو کمیتهٴ امور خارجی مجلس نمایندگان، معتقدم ایالات متحده باید به‌تشویق آزادی و رهایی در سراسر جهان ادامه بدهد و ما باید با صراحت از حقوق ایرانیان برای انتخاب آینده خود حمایت کنیم. آمریکا و متحدانش باید به‌ (حکومت) تهران بفهمانند که اقدام خشونت‌آمیز علیه گروههایی که خواستار تغییر هستند، فقط منجر به‌تحریم‌های هدفمند بیشتر علیه رژیم خواهد شد.

سال گذشته من به‌عنوان حامی اصلی، قطعنامهٔ ۱۱۸ را امضا کردم که حمایت خود را از خواست مردم ایران برای یک جمهوری دمکراتیک، مبتنی بر جدایی دین و دولت و غیراتمی در ایران اعلام می‌کند و نقض حقوق‌بشر و تروریسم حکومتی رژیم ایران را محکوم می‌کند.

ما در سال۲۰۱۹ شاهد بودیم که چگونه حکومت ایران به‌ناحق اعتراضات را سرکوب کرد و منجر به‌کشته‌شدن بیش از ۱۵۰۰معترض شد. ما به‌سادگی نمی‌توانیم تجاوزات فزایندهٔ حکومت ایران را علیه مردم نادیده بگیریم. ما هم‌چنین باید به تحقیق مستقل در رابطه با قتل‌عام زندانیان سیاسی در ایران در سال۱۳۶۷ فراخوان بدهیم. همان‌طور که می‌دانید رژیم ایران در سال۱۳۶۷ بیش از ۳۰۰۰۰زندانی سیاسی را کشتار کرد.

این قربانیان در گورهای جمعی بی‌نام و نشان دفن شده‌اند و طبق قوانین بین‌المللی، رژیم ایران باید حق خانوادهٔ این قربانیان را برای اطلاع از حقیقت در مورد سرنوشت و هم‌چنین محل دفن عزیزانشان تضمین کند.

و امروز مفتخرم که به‌همه شما بپیوندم در حمایت از یک ایران دمکراتیک که واقعاً برای حقوق‌بشر ارزش قائل است. بدانید که من همیشه پشت شما خواهم بود و در تمام مدت حضورم در کنگره به‌ترویج یک ایران آزاد ادامه خواهم داد.

از دوستی و مشارکت شما سپاسگزارم و خداوند شما را حفظ کند.

 

 

دنی دیویس - نمایندهٔ کنگرهٔ آمریکا، عضو کمیته‌های مالی و نظارت

من نمایندهٔ کنگره دنی دیویس نمایندهٔ هفتمین ناحیهٔ کنگره از ایلینویز هستم. خوشحالم که امسال به کنفرانس ایران آزاد می‌پیوندم. در طول سال‌ها، من از نزدیک اشتیاق شما به‌حقوق‌بشر و مبارزهٴتان را برای استقرار پایه‌های دموکراسی در ایران دیده‌ام. من هم‌چنین این فرصت را داشته‌ام که شاهد حمایت آشکار دو حزبی باشم که در کنگرهٔ ایالات‌متحده از آرمان شما ابراز شده است. آشکارترین نمایش این همبستگی از طریق اکثریت مجلس نمایندگان ایالات‌متحده رخ می‌دهد که از قطعنامهٔ ۳۷۴ به‌طور مشترک حمایت کرده‌اند. به‌این ترتیب، ما از مردم ایران در تلاش برای رهایی از سرکوب و خواست مشروع آنها برای برقراری یک جمهوری مبتنی بر جدایی دین و دولت، دمکراتیک و غیراتمی در ایران حمایت می‌کنیم. علاوه بر این، ما هر شکلی از سرکوب تروریستی علیه مردم ایران را محکوم می‌کنیم. رهایی از سرکوب، زن‌ستیزی، اجبار و سوءرفتار نباید به‌عنوان یک اهرم سیاسی، بلکه بایستی به‌عنوان حقوق‌بشر تلقی شود. همان‌طور که خانم رجوی هم‌چنان به‌ما یادآوری می‌کند، دموکراسی، صلح و رفاه نمی‌تواند شکوفا شود در حالی‌که نیمی از جمعیت یک کشور یعنی زنان آن، از حق خود برای مشارکت در جامعه محرومند و به‌عنوان شهروندان درجهٔ دوم با آنها رفتار می‌شود. برنامهٔ ۱۰ماده‌یی خانم رجوی شامل جدایی دین و دولت، اقتصاد بازار آزاد، میثاق‌ها و قوانین ثبت شدهٔ بین‌المللی، احترام به‌حقوق اقلیت‌ها، حقوق مردم برای تعیین سرنوشت بر اساس قانون و تضمین حقوق برابر برای زنان است. البته این فقط برخی از مواد این برنامه است

من از تلاش‌های شما برای برقراری یک ایران آزاد حمایت می‌کنم. رهبر حقوق مدنی دکتر مارتین لوتر کینگ یک‌بار گفت: «هر چیزی که به‌طور مستقیم بر یک فرد تأثیر می‌گذارد به‌طور غیرمستقیم بر همه تأثیر می‌گذارد ”. پس من در مخالفت با هر نوع سرکوب، نابرابری و بی‌عدالتی، با شما هستم.

تشکر می‌کنم از همهٔ شما چه در داخل و چه در خارج از ایران که صدای بی‌صدایان و سرکوب‌شدگان هستید و صدای اقلیت‌های مذهبی و قومی، زنان و کودکان از شما متشکرم.

 

رالف نورمن – نمایندهٔ کنگرهٔ آمریکا، عضو کمیته‌های خدمات مالی و نظارت

سلام. من رالف نورمن، نمایندهٔ کنگره از حوزهٔ پنجم کارولینای جنوبی هستم. افتخار می‌کنم که در میان ۲۵۲حامی قطعنامهٔ ۱۱۸ مجلس نمایندگان قرار دارم، قطعنامه‌یی که حمایت خود را از خواست مردم ایران برای یک جمهوری دمکراتیک مبتنی بر جدایی دین و دولت و غیراتمی در ایران ابراز کرده و نقض حقوق‌بشر و تروریسم حکومتی رژیم ایران را محکوم می‌کند. من از مردم ایران حمایت می‌کنم که مخالف نظام تک‌حزبی چه در دیکتاتوری شاه سابق یا در حکومت مذهبی حاکم هستند.

من کشتارهایی به‌دستور یک هیأت مرگ که در ۲۸تیر ۱۳۶۷ تشکیل شد و اقدامات را برای از بین‌بردن مخالفان رژیم به‌پیش برد، محکوم می‌کنم. متأسفانه رئیس‌جمهور فعلی رژیم ایران یکی از اعضای همین هیأت مرگ بود.

من حملات تروریستی تحت حمایت حکومت ایران را در گذشته و حال علیه شهروندان و مقام‌های ایالات‌متحده محکوم می‌کنم. من از شجاعت کسانی حمایت می‌کنم که به‌نام آزادی علیه رژیم‌های سرکوبگر و ستمگران و رژیم‌های سرکوبگر و سلطه‌گر می‌ایستند. من تعهد مداوم به‌دموکراسی و آزادی را تشویق می‌کنم و همیشه به حمایت از کسانی ادامه خواهم داد که برای آن مبارزه می‌کنند. ممنونم و خدا شما را حفظ کند.

 

 

تیم بورچت – نمایندهٔ کنگرهٔ آمریکا، عضو کمیتهٴ خارجی

سلام دوستان، من تیم بورچت نمایندهٔ کنگره هستم. می‌خواهم از همهٔ شما تقدیر کنم به‌خاطر مبارزه برای حقوق و آزادی خود در برابر رژیم شرور در ایران. . من همهٔ شما را تشویق می‌کنم که به‌کار خوبتان ادامه بدهید که هم‌اکنون دارید انجام می‌دهید. مبارزه آسانی نیست. شجاعت و فداکاری و ارادهٔ به‌خطر انداختن امنیت خود را برای آینده کشور تان می‌طلبد. شما دیده‌اید که چگونه سران حاکم برایتان اهمیتی قائل نیستند. علی خامنه‌ای به مصلحت شما عمل نمی‌کند. او بیشتر بر انباشت ثروت برای طبقهٔ حاکم به‌هزینهٔ بقیهٔ ملت ایران متمرکز است. رژیم خامنه‌ای مقدار زیادی پول را برای گروه‌های تروریستی در کشورهای دیگر می‌فرستد، اما آنها یارانهٔ مواد غذایی اصلی را در داخل قطع می‌کنند. شما رنج می‌کشید، زیرا هزینهٔ مواد غذایی پایه در مدت‌زمان کوتاهی به‌طرز فجیعی گران شده است. بقای شما به‌اندازه تروریسم بین‌المللی برای رژیم خامنه‌ای مهم نیست.

من مفتخر بوده‌ام که از قطعنامهٔ ۱۱۸ مجلس نمایندگان حمایت کردم، قطعنامه‌یی در کنگرهٔ ایالات‌متحده که نقض موارد متعدد حقوق‌بشر توسط رژیم ایران و هم‌چنین تروریسم حکومتی آن در کشورهای خارجی را محکوم می‌کند. این قطعنامه هم‌چنین حمایت صریح خود را از شما مردم ایران ابراز می‌کند، در حالی‌که علیه حکومت استبدادی رژیم را پس می‌زنید اکثریت قاطع رهبران اینجا در ایالات‌متحده از مبارزه شما برای برقراری یک جمهوری دمکراتیک، مبتنی بر جدایی دین و دولت و غیراتمی در ایران حمایت می‌کنند همهٔ شما یک انقلاب را به‌نمایندگی از مردمی که تحت سرکوب هستند به پیش می‌برید. شما از حمایت کنگرهٔ ایالات‌متحده و کشورهای سراسر جهان برخوردارید، اما این اقدامات شماست که سرنوشت این مبارزه را تعیین می‌کند. این یک آرمان ارزشمند است. مردم ایران شایستهٔ رهایی از استبداد و حکومتی هستند که به‌حقوق آنها احترام نمی‌گذارد.
من شما را تشویق می‌کنم که با شجاعت، صداقت و افتخار، ایران را به‌سوی آینده‌یی بهتر هدایت کنید. این آینده‌یی است که ارزش جنگیدن را دارد. خیلی ممنون از همهٔ شما.

 

 

جودی چو – نمایندهٔ کنگرهٔ آمریکا، عضو کمیتهٴ امکانات مالی

سلام. من عضو کنگره جودی چو از درهٔ سان‌گابریل کالیفرنیای جنوبی هستم و بسیار مفتخرم که با دوستان ایرانی مقیم آمریکا که در کنفرانس ایران آزاد امسال شرکت می‌کنند صحبت می‌کنم.
سال‌هاست که افتخار دارم در کنار شما ایستاده‌ام در مبارزه برای حقوق‌بشر و دموکراسی در ایران و هر سال این کنفرانس موضع قدرتمندی را به سران رژیم ایران می‌فرستد که سرکوب و خشونت آنها غیرقابل قبول است. اما به‌جای توجه به درخواست‌های مکرر شما برای حقوق‌بشر، صلح و دموکراسی، سران رژیم ایران به‌پاسخ معمول خود، از طریق ترور، ادامه داده‌اند. ایرانیانی که آن‌قدر شجاع هستند که حرفشان را بزنند شکنجه و سرکوب شده‌اند.

به‌همین دلیل من بسیار مفتخرم که حامی قطعنامهٔ ۱۱۸ مجلس نمایندگان هستم. این قطعنامهٔ حیاتی، حملات تروریستی تحت حمایت حکومت ایران را محکوم می‌کند و حمایت خود را از مردم ایران ابراز می‌دارد که درگیر تظاهرات مشروع علیه رژیم ایران هستند. من هم‌چنین مفتخرم که این قطعنامه دارای ۲۵۴حامی دو حزبی است که اکثریت مجلس نمایندگان را تشکیل می‌دهند. داشتن چنین لایحهٔ بزرگ دو حزبی در محکومیت حمایت حکومت ایران از تروریسم، پیامی روشن به‌مردم ایران می‌دهد که آنها تنها نیستند. این پیام به‌ویژه در این شرایط مهم است که یکی از وحشی‌ترین قاتلان در ایران، ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور شده است، . هزاران نفر به‌دستور او در کشتارهای جمعی سال۱۳۶۷ جان باختند، اما به‌جای این‌که از او حسابرسی شود، رئیسی به‌طور غیردمکراتیک در موقعیتی از قدرت قرار گرفته که رژیمش به حمایت از تروریسم در ایران و سراسر جهان ادامه داده است.

این برای همهٔ ایرانیان عمیقاً نگران‌کننده است، به‌ویژه برای زنان، اقلیت‌ها، کسانی که برای دموکراسی آزاد و منصفانه مبارزه می‌کنند و همهٔ کسانی که به‌زندگی انسان احترام می‌گذارند.

مردم ایران شایستهٔ رهایی از حکومت خشن آخوندها در ایران هستند و جهان شایستهٔ آن است که در قبال حمایت (رژیم) ایران از تروریسم و خشونت از امنیت برخوردار باشد. من از اقدامات شما برای برقراری یک ایران آزاد و دمکراتیک حمایت می‌کنم که با ایالات‌متحده و دیگران برای ساختن جهانی امن‌تر همکاری می‌کند.

بنابراین از همهٔ شما برای کار مهمی که انجام می‌دهید و برای ارتقای حقوق‌بشر و ایرانی آزاد سپاسگزارم.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aeecacfc-317d-4ff6-8456-3f212572381f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات