728 x 90

سخنرانی ریاض یاسین، سفیر یمن در فرانسه در کنفرانس بین‌المللی ایران: چشم‌انداز تغییر

رياض ياسين، سفير يمن در فرانسه
رياض ياسين، سفير يمن در فرانسه

اولاً خیلی متشکرم که ما را به این جلسه بسیار مهم دعوت کردید.

اول از همه اگر واقعاً می‌خواهیم درک کنیم که چرا (رژیم) ایران در سایر کشورها دخالت می‌کند، به‌نظرم علت آن به‌سادگی این است که این در قانون اساسی آنها نوشته شده است. نباید از این واقعیت در آینده چشم‌پوشی شود. فکر می‌کنم این واقعاً نشان‌دهنده آن است که آنها این را در هر صورت ادامه خواهند داد.

ثانیاً فکر می‌کنم همه می‌دانند، (رژیم) ایران همواره دو، سه استراتژی اصلی را در پیش می‌گیرد، یا تلاش می‌کنند بین سنی‌ها و شیعیان مشکل ایجاد کنند که قبلاً وجود نداشت، به‌طور خاص در یمن و درباره آن صحبت خواهم کرد، یا ایجاد نوعی « انقلاب» یا این (ادعا) که دارند به فقرا کمک می‌کنند و تمام این هرج و مرج و آنارشی را ایجاد می‌کنند و نکته دوم انتقام‌جویی است که آنها به‌طور مثال در عراق انجام داده‌اند...

طبعاً ما شبکه‌های جاسوسی را در سال ۲۰۱۲ دستگیر کردیم و وقتی حوثی‌ها صنعا را اشغال کردند آنها را آزاد کردند و آنان با خوشحالی به ایران بازگشتند. این واقعه نشان می‌دهد که چه اتفاقی افتاده است. در ژانویه ۲۰۱۳ مقام‌های یمنی همچنین یک کشتی (رژیم) ایران را متوقف کردند، آنها تلاش داشتند مواد انفجاری و موشکهای زمین به هوا، ۲ یا ۳مورد از آن‌ را به داخل کشور قاچاق کنند. این فقط موردی است که می‌توانید در مطبوعات پیدا کند، ولی ما موارد بیشتری را توقیف کرده‌ایم و نمی‌دانیم چه میزان تاکنون توانسته وارد کشور بشود.

در مارس ۲۰۱۶ به‌عنوان مثال، یک هلیکوپتر که با ناو نیروی دریایی فرانسه به‌نام پرووانس کار می‌کرد، با یک قایق مشکوک را در ساحل جزیره یمنی سقطری مواجه شد. نیروهای فرانسوی یک انبار تسلیحات مخفی‌شده در زیر تورهای ماهیگیری را پیدا کردند؛ این فقط یک نمونه است.

یک مورد دیگر در فوریه ۲۰۱۶ ناو اچ.ای.ام.اس داروین استرالیا نیز یک کشتی کوچک ماهیگیری را در ساحل عمان توقیف کرد و میزانی تیربار، تیربارهای پی.کی.ام، قطعات یدکی، لوله‌های خمپاره و از این قبیل در آن یافت. لذا اگر بخواهم فهرست آن‌را بگویم، بیش از ۵ساعت طول خواهد کشید.

شورای امنیت نتیجه‌گیری کرد که (رژیم) ایران تحریم تسلیحات اعمال‌شده بر یمن را نقض کرده، آن هم از طریق عدم جلوگیری از شبه‌‌نظامیان حوثی برای کسب موشکهای (رژیم) ایران. لاشه‌های موشکها که از یمن به عربستان شلیک شده، دخالت (رژیم) ایران در یمن را اثبات می‌کند، از طریق ارسال این تسلیحات به باند حوثی‌ها. به‌طور مشخص گزارش ملل‌متحد می‌گوید که جمهوری اسلامی در عدم تبعیت از قطعنامه ۲۲۱۶ قرار دارد، این مهم‌ترین قطعنامه‌یی است که در تمام بخش‌هایش، حدود ۸بخش، تأیید می‌کند که حوثی‌ها باید عقب‌نشینی کنند و نباید از این تسلیحات استفاده کنند و باید از (قطعنامه) ملل‌متحد تبعیت کنند، اما آنها هیچ کاری را نمی‌پذیرند و طبعاً این با حمایت (رژیم) ایران صورت می‌گیرد؛ نه تنها در داخل کشور، بلکه همچنین در خارج کشور و همیشه.

همچنین می‌بینید و درمی‌یابیم که آنها از تکنولوژی جدیدی استفاده می‌کنند که در یمن وجود نداشته و همه نسبت به توانمندی و توانایی‌های موجود در یمن آگاهند، اکنون حوثی‌ها پهپادهای انتحاری را استفاده می‌کنند، از UAV یعنی هواپیماهای بدون سرنشین مسلح استفاده می‌کنند، یعنی تکنولوژی‌هایی که مربوط به (رژیم) ایران است و ما شواهد تمام اینها را داریم.

همچنین موشکهای کورنت یافتیم با شماره‌های سریال مشابه تولیدات (رژیم) ایران. همان‌طور که گفتم، می‌توانیم موارد بسیاری را از مداخله (رژیم ایران) در یمن ذکر کرد. آخرین مورد این‌که ما به‌تازگی دریافتیم که بیش از ۲۵۰کارشناس (رژیم) ایران در مناطق مختلف حدیده دیده شدند، ما متوجه حضور بسیاری از (نیروهای) (رژیم) ایران و حزب‌الله در آنجا شدیم که دست به هر نوع اقدام خصمانه‌یی می‌زنند و حوثی‌ها را برای کارگذاری مین و تله‌های انفجاری و همه انواع مواد انفجاری کمک می‌کنند. به همین دلیل مقداری کُند پیش می‌رویم، ولی انتظار داریم که به‌زودی حدیده و بقیهٔ یمن را آزاد کنیم.

متشکرم

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/485306a8-017b-4a61-b310-46d2c33e6a65"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات