728 x 90

سخنرانی خانم مریم رجوی در جلسه استماع گروه‌های پارلمانی «زنان ایران» و «حقوق‌بشر و دموکراسی در ایران» در کنگره آمریکا

خانم مریم رجوی  رئیس جمهور برگزیده مقاومت
خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت

روز پنجشنبه ۲۸اردیبهشت، به دعوت گروه‌های پارلمانی «زنان ایران» و «حقوق‌بشر و دموکراسی در ایران» در کنگره آمریکا، یک جلسه استماع با حضور نمایندگان، شیلا جکسون لی؛ رئیس مشترک گروه پارلمانی زنان ایران در کنگره آمریکا، نانسی میس؛ رئیس مشترک گروه زنان ایران، تام مک کلینتاک؛ رئیس مشترک گروه «حقوق‌بشر و دموکراسی در ایران»، استیو کوهن، دنی دیویس، لنس گودن، رندی و بر و روبین گالگو در کنگره آمریکا برگزار شد. نمایندگان در این جلسه، طی سخنرانی‌هایی، حمایت خود را از قیام و مقاومت مردم ایران اعلام کردند. مریم رجوی به‌صورت آنلاین در این استماع حضور یافت و سخنرانی کرد و از جمله گفت:

نمایندگان محترم!
اجازه بدهید به‌طور خلاصه درباره آخرین وضعیت در ایران بگویم؛
قیامی که در شهریور سال گذشته شروع شد، صحنه سیاسی ایران را تغییر داد. این قیام یک پدیده خلق‌الساعه نبود و نقش رهبری‌کننده زنان هم اتفاقی نبود. این قیام از یک‌طرف حاصل بیش از ۴۰سال مبارزه مردم و مقاومت ایران با پرداخت بهای سنگین و از طرف دیگر نقش زنان در رهبری مقاومت طی چند دهه گذشته بود.

 

موج اعدامها برای مهار قیام

رژیم برای مهار قیام و بقای خود به سرکوب بیرحمانه اعتراضات از جمله افزایش اعدام و دستگیریهای گسترده تکیه دارد. حداقل ۹۴نفر از اول ماه مه اعدام شدند. امروز صبح ۱۴ زندانی اعدام شدند. هدف ایجاد جو رعب و وحشت برای مقابله با قیام است.
آخوندها سرکوب را به‌ویژه علیه زنان شدت داده‌اند. آنها حملات شیمیایی به مدارس دخترانه را برنامه‌ریزی کردند.
محدودیت‌های بسیاری را با تحمیل حجاب اجباری برای زنان ایجاد می‌کنند. بسیاری از زنان دستگیر شده‌اند. شعار زنان ایران این است چه باحجاب، چه بی‌حجاب، پیش بسوی انقلاب و من همواره تأکید کرده‌ام: نه به حجاب اجباری، نه به دین اجباری و نه به حکومت اجباری

 

اوضاع به قبل از قیام برنمی‌گردد

آخوندها هم‌چنین به کمپین اطلاعات غلط و شیطان‌سازی برای ترویج این تلقی که آلترناتیوی برای رژیم حاکم وجود ندارد، دست می‌زنند.
اخیراً اسنادی از وزارت‌خارجه آخوندها در مورد پروژه آنها برای اعتبار‌زدایی از مقاومت افشا شده است.
اما قیام نشان داد که: مردم دیگر حاضر به تحمل وضع موجود نیستند و اوضاع ایران دیگر به شرایط قبل از شهریور برنمی‌گردد. خواست مردم ایران استقرار یک جمهوری دموکراتیک، مبتنی بر جدایی دین و دولت و غیرهسته‌یی است.
امروز بیش از نیمی از ۴۶۰ عضو آلترناتیو دموکراتیک، یعنی شورای ملی مقاومت ایران زنان هستند. در سازمان مجاهدین، طی ۳۰سال گذشته زنان در همه سطوح نقش رهبری‌کننده داشته‌اند.

 

آزادی و حاکمیت مردم

ما معتقدیم که مردم و مقاومت ایران قادر به سرنگونی این رژیم هستند. مهم‌ترین اصل مورد اعتقاد ما آزادی است. ۱۲۰هزار تن از فرزندان ایران به‌خاطر آزادی جان خود را تقدیم کرده‌اند.
ما و مردم ما بر حاکمیت مردم و رد هر نوع دیکتاتوری تأکید داریم. هم استبداد مذهبی هم استبداد سلطنتی. شعار فراگیر مردم ایران در این قیام، نه شاه و نه شیخ بود.
ما در پی آنیم که به هر قیمت آزادی و دموکراسی نصیب مردم‌مان شود.
همه دولتها را فرا می‌خوانیم تا مبارزه مردم ایران برای سرنگونی رژیم را به‌رسمیت بشناسند. از آنها می‌خواهیم حقانیت دفاع از خود را برای جوانان ایران در برابر سپاه پاسداران تأیید کنند.
قطعنامه ۱۰۰ کنگره که خود شما مبتکران آن هستید، بهترین الگوی یک سیاست درست در قبال ایران است.

متشکرم

 

برگرفته از سایت مریم رجوی 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c90c2468-cd45-43d0-838b-754c68d68ac1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات