728 x 90

سخنرانی ادوارد لینتنر، معاون وزیر کشور سابق آلمان در کنفرانس بین‌المللی ایران: چشم‌انداز تغییر

ادوارد لینتنر، معاون وزیر کشور سابق آلمان
ادوارد لینتنر، معاون وزیر کشور سابق آلمان

بسیار متشکرم از دعوتی که از من به‌عمل آوردید. با توجه به نقش کلیدی سپاه پاسداران در دستگاه حکومتی رژیم ایران، این نیرو باعث ایجاد مشکلاتی است که اروپا نمی‌تواند خود را از آن کنار بکشد. این اساساً یک موضوع جانبی نیست. تجارت برای سلامت اقتصادی یک کشور ضروری است، روابط خوب تجاری دارای خصیصه امنیت و ثبات است، ولی این‌ها دقیقاً شرایطی است که رژیم ایران نمی‌تواند تضمین کند، زیرا موجودیت آن در معرض تهدید است، از سوی تظاهرات بی‌وقفه‌ای که ماه‌ها است در جریان است. هر گونه تغییر اساسی در ایران مشروط به انحلال سپاه پاسداران است. فرماندهی سپاه پاسداران قدرت عظیمی در پهنه اقتصادی، سیاسی و امنیتی در اختیار دارد و در نتیجه اصلی‌ترین مانع بر سر تغییر دموکراتیک در ایران است. با توجه به این موضوع، روشن است که تحریم علیه سپاه و افراد مرتبط با آن می‌تواند کمک زیادی به نزدیک شدن به دموکراسی در ایران بنماید. این اقدام بایستی با حمایت مؤثر از اپوزیسیون دمکراتیک ترکیب شود. ما این کار را در آلمان انجام خواهیم داد.

به‌کرات گفته می‌شود تحریم‌هایی که علیه رژیم ایران اعمال می‌شود، در اساس روی مردم ایران تأثیر می‌گذارد و لذا بایستی لغو شود. اگر دقیق‌تر به مسائل نگاه کنیم، خواهیم دید که این حرف در رابطه با ایران درست نیست. در نتیجه توافق اتمی سال ۲۰۱۵، تحریم‌هایی که علیه (رژیم) ایران اعمال می‌شد به‌طور عمده لغو شد. ولی با کمال تأسف ۱۴۰میلیارد دلار پول پرداخت شد و علاوه بر آن تولید نفت از یک و نیم بشکه در روز به ۲میلیون بشکه در روز افزایش یافت، ولی مردم هیچ سودی از هیچ‌کدام از این درآمدها نبردند. غارتگری،‌ فساد و هزینه‌های هنگفت رژیم برای جنگهای (رژیم حاکم بر) تهران هیچ پولی برای مردم باقی نگذاشت. آنها باید درک کنند که تحریم‌های جدید در اساس روی رژیم تأثیر می‌گذارد. جنایت هزینه دارد. رژیمی که پول کمتری نسبت به قبل در دست دارد، نمی‌تواند به اندازه گذشته دست به جرم و جنایت بزند.

با توجه به موضع کلیدی سپاه پاسداران که نماینده رژیم در سایر کشورها و پیش برنده تروریسم در سایر کشورهای منطقه است، این باید به‌عنوان موفقیت مهمی از سوی مقاومت ایران تلقی شود که ایالات متحده سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی در ۱۳اکتبر ۲۰۱۷ لیست‌گذاری کرد. پارلمان کانادا به دولت خود توصیه کرده است که روابط دیپلماتیک با (رژیم) ایران برقرار نکند،‌ مادامی که حاکمیت آن در دست خامنه‌ای و سپاه پاسداران تروریست او است. واضح است که این اقدام پاسخ قانونگذاران کانادایی به اطلاعات بی‌طرفانه‌ای است که درباره وضعیت ایران توسط مقاومت ایران طی سالیان ارائه شده است. در آلمان، مقامات امنیتی آلمان مستمراً درباره سپاه پاسداران و فعالیت‌های نیروی تروریستی قدس وابسته به آن هشدار می‌دهند. بسیار مهم است که کشورهای اروپایی اقدامات آمریکا و کانادا را به‌عنوان نمونه‌هایی از رویکردی که آنها نیز باید در قبال سپاه پاسداران اتخاذ کنند در نظر بگیرند و من امیدوارم ما نیز در آلمان بتوانیم کاری در این رابطه انجام بدهیم و این تصمیم و این نقطه‌نظر در دولت و افکار عمومی مطرح شود.

بسیار متشکرم

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/482d4ef4-0b6d-4085-81bc-01862612de17"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات