728 x 90

محکومیت توطئه تروریستی رژیم ایران علیه گردهمایی مقاومت در پاریس

سخنرانی باب بلکمن در پارلمان انگلستان؛ فراخوان به ممنوعه کردن سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی

باب بلکمن نماینده پارلمان انگلستان
باب بلکمن نماینده پارلمان انگلستان

پارلمان انگلستان

سخنرانی باب بلکمن در اجلاس پارلمان

۲۴ژوئیه ۲۰۱۸

محکومیت توطئه تروریستی رژیم علیه گردهمایی مقاومت در پاریس

فراخوان به ممنوعه کردن سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی

 

باب بلکمن-نماینده پارلمان انگلستان

...من همراه با چند نماینده دیگر پارلمان از احزاب مختلف، در گردهمایی صلح در پاریس شرکت کردیم تا با شورای ملی مقاومت ایران اعلام همبستگی کنیم. ما با خانم رجوی و بسیاری افراد دیگر که هدفشان آزادی و دموکراسی در ایران است دیدار کردیم. اما نمی‌دانستیم که یک توطئه تروریستی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طرح‌ریزی شده بود تا تلاش کند این کنفرانس را مختل کرده و جان ما و جان صدهزار نفری را تهدید کند که آمده بودند تا به آزادی و دموکراسی در ایران فرا بخوانند.

امیدوارم که ما علیه رژیم ایران دست به‌عمل بزنیم و اطمینان یابیم که سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان (تروریستی) ممنوعه شود.

 

سخنرانی هیات بزرگی از انگلستان در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس

خانم رجوی، خانم‌ها و آقایان

افتخار بزرگی است برای هیأت انگلستان که در این گردهمایی برای آزادی ایران شرکت کند. آزادی، آزادی، آزادی.

ما در کشورمان از آزادی‌ها برخورداریم: آزادی زندگی

بنابراین خانم‌ها و آقایان، ما انگلیسی‌ها می‌خواهیم که مردم ایران از همان آزادی‌هایی که ما برخورداریم برخوردار شوند. و ما تعداد بسیار زیادی از انگلیسی‌ها را اینجا داریم که آمده‌اند به شما بپیوندند تا ندای آزادی ایران سردهند.

اعضای مجلس عوام، اعضای مجلس اعیان.

ما با تک‌تک شما در نبردتان متحد هستیم. مطمئنم که پیام ما در رابطه با یک ایران آزاد و دموکراتیک طنین‌افکن خواهد شد و تمام مسیر را تا تهران و سایر شهرها در سراسر ایران و پایه‌های حکومت مذهبی را خواهد لرزاند. امسال مفتخرم که در کنار هیأت بزرگتری از انگلستان حتی نسبت به سال گذشته هستم.

ما علاوه بر نمایندگی فراحزبی پارلمان انگلستان، همچنین نمایندگی اسکاتلند، جامعه حقوقی انگلستان و ولز، اتحادیه‌ها، آکادمیسین‌ها در انگلستان و اسکاتلند و نیز رهبران مذهبی را نمایندگی می‌کنیم. شما بسیاری از ما را که روی سن هستیم می‌شناسید. سالهاست که از شورای ملی مقاومت حمایت کرده‌ایم و از حقوق‌بشر و دموکراسی در ایران دفاع کرده‌ایم. هیأت ما امسال از بیش از ۵۰شخصیت برجسته تشکیل شده. از جمله همکارانم در پارلمان، دکتر متیو آفورد، ترزا ویلیرز، راجر گادسیف، باب بلکمن، همسرش بارونس فیرما، بارونس بدفورن، لرد سینگ از ویمبلدون، لرد کارتر، اسقف جان پیچارد به‌نمایندگی از ۷۵اسقف و اسقف اعظم، اینیس گبلین، سر آلن نیل، مارک ویلیامز، مایکل هنکاک، آقای برایان بینلی و هیأت یکدست استکاتلندی از حزب ملی شامل دکتر پل ماناهان، پروفسور راجر مالین، میشل تامسون، کوری ویلسون، دکتر کارل رزی و کریس کالین. هیأت جامعه حقوقی شامل ۳رئیس پیشین است، لیندا لی، نیک بلکن، اندرو کپمن و بسیاری وکلای سرشناس از شورای مرکزی جامعه حقوقی شامل تیمو سالیوان، گلین ملیکس، ماریا میمولی، یاسمین شیخ، سارا آستین، نباوی نکولا، استفنی بویس و همچنین مالکوم فاولر. ما همچین راجر لاین رئیس پیشین سندیکاهای انگلستان و دکتر جاسلین اسکات و دکتر ایلر گول و بسیاری دیگر که فرصت نام بردن از آنها را ندارم.

خانم رجوی، دوستان عزیز،

ما اینجا هستیم که به شما بگوییم که در رزم شما برای آینده‌‌یی بهتر در کنار شما و مردم ایران ایستاده‌ایم و به حمایت خود از شما ادامه خواهیم داد تا این‌که ایران آزاد شود.


کنفرانس‌های بین‌المللی در آستانه همایش بزرگ پاریس

وضعیت ایران و چشم اندازهای آینده

در کنفرانس بین‌المللی دیگری که در نخستین روز از گردهمایی سه روزه مقاومت ایران در پاریس با شرکت دهها پارلمانتر از کشور مختلف اروپایی، کانادا و استرالیا از احزاب و گروه‌های سیاسی مختلف برگزار گردید، در دو جلسه میز گرد، وضعیت ایران و چشم‌اندازهای آینده مورد بحث قرار گرفت.

جلسه اول این کنفرانس تحت ریاست مشترک نماینده ارشد پارلمان انگلستان راجر گادسیف و سناتور برایان اودامنِل از جمهوری ایرلند برگزار شد و ریاست جلسه دوم را بارنوس ورما نماینده برجسته مجلس اعیان و وزیر پیشین توسعه انگلستان و باب بلکمن نماینده پارلمان انگلستان برعهده داشتند.

پارلمانترهای شرکت‌ کننده در این کنفرانس ضمن همبستگی با قیام بزرگ مردم ایران، بر حمایت فزاینده بین‌المللی از آلترناتیو شورای ملی مقاومت و برنامهٔ ۱۰ماده‌یی مریم رجوی تأکید کردند و در این رابطه اهمیت بیانیه‌ها، قطعنامه‌ها و بیانیه‌های اکثریت که در آستانه گردهمایی مقاومت در کشورهای مختلف به‌ثبت رسید و منتشر شد را مورد توجه قرار دادند.

آنها تصریح کردند که ادامه اعتراضات و قیام در شهرهای مختلف ایران نشان می‌دهد که این رژیم نه تنها قادر به پاسخگویی به هیچ‌یک از خواسته‌ها و مطالبات برحق مردم ایران نیست، بلکه همین رژیم ریشه اصلی مشکلات و بحرانهای اقتصادی و سیاسی در ایران است.

پارلمانترهای کشورهای اروپایی، کانادا و استرالیا در سخنرانی‌های خود به اتخاذ سیاستی قاطع علیه رژیم آخوندی فراخوان دادند و افزودند

ما به‌عنوان نمایندگان منتخب مردم از جامعه جهانی می‌خواهیم که در کنار مردم ایران و خواسته‌های بر حق آنها قرار گیرد.


بیانیهٔ بیش از ۲۰۰تن از نمایندگان مجلسین انگلستان در همبستگی با همایش بزرگ ایرانیان در پاریس

در آستانه برگزاری همایش بزرگ ایرانیان در پاریس، بیش از ۲۰۰تن از نمایندگان هر دو مجلس انگلستان، از همه احزاب این کشور، شامل بیش از ۱۰وزیر پیشین و ۱۵تن از رؤسای کمیته‌های پارلمانی ضمن ابراز همبستگی با قیام مردم ایران علیه فاشیسم دینی حاکم، دولت انگلستان و جامعه بین‌المللی را فراخواندند که سیاست قاطعی را علیه رژیم آخوندی اتخاذ کنند و شورای ملی مقاومت ایران را به‌عنوان آلترناتیو این رژیم به‌رسمیت بشناسند.

بیش از ۲۰۰نماینده مجلسین انگلستان در این بیانیه که توسط کمیته بریتانیایی برای یک ایران آزاد منتشر شده، قیام بزرگ مردم ایران را «نشان‌دهنده خواست و اراده واقعی» آنها «برای تغییر دیکتاتوری مذهبی و رد عمومی گسترش تروریسم و جنگ‌طلبی رژیم در منطقه» دانستند و تأکید کردند:

ما همبستگی خود را با مردم ایران اعلام و از اهداف دموکراتیک آنها حمایت می‌کنیم.

آنها همچنین خواهان آن شدند که روابط با رژیم آخوندی، «به پایان شکنجه، اعدام، (برنامهٔ) موشکهای بالستیک و گسترش تروریسم و جنگ در منطقه مشروط شود».

 

امضاکنندگان بیانیه حمایت مجلسین انگلستان

شماری از نمایندگان پارلمان و مجلس اعیان انگلستان که این بیانیه را امضا کرده‌اند، عبارتند از:

بارونس بوتروید، رئیس پیشین مجلس عوام انگلستان عضو برجسته مجلس اعیان انگلستان

سر دیوید ایمس نماینده ارشد محافظه‌کار در پارلمان، رئیس مشترک کمیته بریتانیایی برای ایران آزاد

لرد کارلایل رئیس مشترک کمیته بریتانیایی برای ایران آزاد، دارای رتبه مشورتی حقوقی ملکه انگلستان،

دیوید جونز وزیر ولز در کابینه دیوید کامرون و وزیر در امور رابطه با اروپا در کابینه اول ترزا می

ترزا ویلیرز، وزیر ایرلند در کابینه دیوید کامرون و نماینده ارشد محافظه‌کار در پارلمان انگلستان

الیستر کارمایکل وزیر پیشین در دولت دیوید کامرون و نماینده ارشد از حزب لیبرال دمکرات

سر هنری بلینگهام وزیر در وزارت‌خارجه در دولت دیوید کامرون و نماینده ارشد محافظه‌کار در پارلمان انگلستان

جان اسپلار وزیر دفاع در دولت پیشین کارگر

تام بریک وزیر پیشین در کابینه دیوید کامرون و سخنگوی خارجی و سخنگوی اروپایی حزب لیبرال دموکرات انگلستان

سر راجر گیل، رئیس هیأت انگلستان در شورای اروپا

جوان رایان وزیر زنان در دولت پیشین کارگر

جیم فیتز پتریک معاون پیشین وزیر و نماینده ارشد پارلمان از حزب کارگر

نایجل اونز معاون پیشین سخنگوی پارلمان انگلستان

لرد سینگ معاون گروه بین‌المذاهب در پارلمان انگلستان

لرد کلارک، رئیس پیشین حزب کارگر

پروفسور لرد آلتون عضو مجلس اعیان انگلستان

لرد مگینس عضو مجلس اعیان انگلستان

بارونس کاکس معاون پیشین مجلس اعیان انگلستان

دکتر متیو آفورد نماینده ارشد پارلمان از حزب محافظه‌کار

آندور رازیندل از نمایندگان ارشد محافظه‌کار در کمیته خارجی پارلمان انگلستان

جسیکا فیلیپس نماینده ارشد حزب کارگر در پارلمان انگلستان و مسئول کمیسیون زنان در حزب

لرد ترنبرگ نماینده ارشد حزب کارگر در مجلس اعیان

لرد اینگل‌وود عضو مجلس اعیان انگلستان

جیم شانون نماینده پارلمان انگلستان از حزب اتحاد ملی ایرلند شمالی و از سخنگویان حزب

کریس لا (لوُ) سخنگوی خارجی حزب ملی اسکاتلند در پارلمان انگلستان

سامی ویلسون از سخنگویان حزب ایرلند شمالی در پارلمان انگلستان

ایان پیزلی از سخنگویان حزب ایرلند شمالی در پارلمان انگلستان

دیوید درو وزیر در دولت سایه کارگر

استیو مک‌کیب ناظم پیشین پارلمانی در حزب کارگر

باب بلکمن نماینده پارلمان انگلستان

راجر گادسیف نماینده پارلمان انگلستان

 

بیانیهٔ بیش از ۲۰۰نماینده مجلسین انگلستان

حدود چهار دهه است که رژیم ایران به‌دلیل ادامهٔ نقض شدید حقوق‌بشر محکوم شده است؛ بیش از ۱۲۰۰۰۰مدافع دموکراسی و حقوق‌بشر در ایران به‌طور خودسرانه دستگیر، شکنجه و اعدام شده‌اند. در تابستان ۱۹۸۸(۱۳۶۷) بیش از ۳۰۰۰۰زندانی سیاسی به‌خاطر مخالفت با دیکتاتوری مذهبی و حمایت از جنبش دموکراتیک سازمان مجاهدین خلق ایران تنها ظرف دو ماه قتل‌عام شدند. عفو بین‌الملل این قتل‌عام را یک «جنایت علیه بشریت» نامید که عاملان و آمران آن باید در مقابل عدالت قرار گیرند. به گفته سازمان ملل، رژیم ایران بالاترین تعداد اعدام را در جهان نسبت به جمعیت (کشور) دارد.

اما به‌رغم چنین سرکوبی، جهان، در ژانویه ۲۰۱۸(دی‌ماه ۹۶)، شاهد موج قیام‌ها و اعتراضات مردم ایران بود که به سرعت به بیش از ۱۴۰شهر گسترش یافت. مردم فریاد می‌زدند: «مرگ بر خامنه‌ای و روحانی» و«اصلاح‌طلب، اصول‌گرا، دیگه تمومه ماجرا»، «سوریه را رها کن فکری بحال ما کن».

این نشان‌دهنده خواست و ارادهٔ واقعی مردم ایران برای تغییر این دیکتاتوری مذهبی و رد عمومی گسترش تروریسم و جنگ‌طلبی رژیم در منطقه است.

 

همبستگی با مردم ایران

ما ضمن اعلام همبستگی‌ با مردم ایران، از اهداف دموکراتیک آنها حمایت می‌کنیم. این حقیقت که این قیام‌ها با شعارهای سراسری به سرعت به بیش از ۱۴۰شهر گسترش یافت، بیانگر نقش رهبری‌کننده قوی سازمان مجاهدین خلق در این تظاهرت است. رئیس‌جمهور رژیم و ولی‌فقیه آن و بسیاری از مقامهای دیگر این رژیم، تصدیق کرده‌اند که اپوزیسیون اصلی ایران و حامیانش، نقش کلیدی در سازماندهی این تظاهرات و ادامهٔ آنها داشته‌اند.

دوران در ایران تغییر کرده است. مردم ایران برای تغییر دموکراتیک و برقراری آزادی در ایران قیام کرده‌اند که به (برقراری) صلح و امنیت در کل منطقه منجر خواهد شد. ما دولتهای بریتانیا و اروپا و همچنین جامعه بین‌المللی را فرا می‌خوانیم که سیاست نرمش خود (در قبال این رژیم) را به برخورد قاطع تغییر دهند. نیروی تروریستی قدس رژیم ایران، حزب‌الله و سپاه پاسداران باید از منطقه اخراج شوند. روابط با این رژیم باید به پایان شکنجه، اعدام، (برنامهٔ) موشکهای بالستیک و گسترش تروریسم و جنگ در منطقه مشروط شود.

 

حمایت از همایش بزرگ ایرانیان در پاریس

ما همچنین با همایش بزرگ مردم ایران در پاریس در ۳۰ژوئن در حمایت از قیام‌ها در ایران برای برقراری آزادی و دموکراسی ابراز همبستگی می‌کنیم.

ما دولت خود و جامعه بین‌المللی را فرا می‌خوانیم که با مردم ایران همسو شوند و شورای ملی مقاومت ایران را به‌عنوان آلترناتیو واقعی در برابر این دیکتاتوری لرزان مذهبی به‌رسمیت بشناسند. ما از برنامهٔ ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیدهٔ شورای ملی مقاومت ایران برای برقراری یک جمهوری دموکراتیک مبتنی بر جدایی دین از دولت، برابری جنسیتی، قومی و مذهبی، غیراتمی، لغو حکم اعدام، هم‌زیستی مسالمت‌آمیز و متعهد به پیمانها و قوانین بین‌المللی برای تضمین حکومت مردمی، توسعه و پیشرفت در ایران و سراسر جهان، حمایت می‌کنیم.

اکنون زمان آن است که جامعه بین‌المللی در طرف درست تاریخ قرار بگیرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/736df087-07f2-49f5-a82f-d0b0be5c40bc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات