728 x 90

سخنان نماینده اتحادیه اروپا در کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی درباره اقدامات رژیم ایران

مقام جمهوری چک به‌نمایندگی از اتحادیه اروپا در کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
مقام جمهوری چک به‌نمایندگی از اتحادیه اروپا در کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

در کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که روز دوشنبه ۴مهر در وین برگزار شد، مقام جمهوری چک به‌نمایندگی از اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا بار دیگر بر تعهد قاطع و حمایت ادامه‌دار خود از اجرای کامل و مؤثر برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تأکید می‌کند. اتحادیه اروپا به‌طور فزاینده‌یی نگران اقدامات ادامه‌دار ایران است که با برجام مغایرت دارد که پیامدهای شدید و در مورد فعالیت‌های تحقیق و توسعه، پیامدهای غیرقابل برگشت در زمینه منع گسترش هسته‌یی به همراه دارد. برخی از این اقدامات هیچ توجیه غیرنظامی قابل توجیهی ندارند.

اتحادیه اروپا قویاً از ایران می‌خواهد که بدون تأخیر به اجرای کامل برجام، از جمله تمام اقدامات شفاف‌سازی، بازگردد. اتحادیه اروپا از تلاش‌های دیپلماتیک فشرده در کمیسیون مشترک برجام و تماس‌های نماینده عالی اتحادیه اروپا به‌عنوان هماهنگ‌کننده برجام با همه شرکای مربوطه برای دستیابی به بازگشت ایالات متحده به برجام و ازسرگیری اجرای کامل همه تعهدات برجام توسط ایالات متحده و ایران حمایت می‌کند. کشورهای عضو اتحادیه اروپا ابراز تأسف می‌کنند که ایران تصمیم گرفت از این فرصت دیپلماتیک استفاده نکند و از ایران می‌خواهند که آن را بپذیرد تا برجام به‌طور کامل احیا شود. ما مایلیم تأکید کنیم که مذاکرات برجام جدا از تعهدات قانوناً الزام‌آور ایران بر اساس معاهده منع گسترش تسلیحات اتمی NPT است که برای نظام جهانی عدم اشاعه تعیین‌کننده است. اتحادیه اروپا از ایران می‌خواهد که بدون هیچ‌گونه تأخیر یا شرط دیگری به‌طور کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند برای این‌که همه مسائل پادمانی باقیمانده را مطابق با تعهدات الزام‌آور قانونی‌اش تحت موافقتنامه پادمانی جامع NPT حل و فصل کند.(سایت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ۴مهر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ee68e15b-ba1b-4d54-b598-2f428d3fe616"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات