728 x 90

سخنان نماینده آمریکا در نشست توجیهی شورای امنیت ملل متحد در مورد تسلیحات شیمیایی رژیم اسد

نماینده آمریکا در نشست توجیهی شورای امنیت
نماینده آمریکا در نشست توجیهی شورای امنیت

نماینده آمریکا در نشست توجیهی شورای امنیت ملل متحد در مورد تسلیحات شیمیایی در سوریه روز ۱۲مهر۱۴۰۰ گفت:... به‌رغم انکارهای مکرر رژیم اسد، روشن است که این رژیم بارها از سلاح شیمیایی استفاده کرده است. الان، تیم تحقیق و شناسایی OPCW چهار حمله جداگانه با سلاح شیمیایی در سوریه را به رژیم اسد نسبت داده است. این حوادث علاوه بر چهار حمله با تسلیحات شیمیایی است که توسط سازوکار سابق تحقیقاتی مشترک OPCW و سازمان ملل متحد به رژیم اسد نسبت داده شده بود. گرچه شواهدی مبنی بر مقصر بودن رژیم روشن است و اعلامیه آن در رابطه با کنوانسیون منع تسلیحات شیمیایی ناقص است، سوریه به‌دنبال جلوگیری از حسابرسی با سنگ‌اندازی در تحقیقات مستقل و همکاری نکردن با OPCW بوده است. این تلاشی گستاخانه برای تضعیف کار این سازمان به‌عنوان نهاد اجرایی کنوانسیون منع تسلیحات شیمیایی می‌باشد... .

ما از رژیم اسد می‌خواهیم که مطابق تعهدات بین‌المللی خود با OPCW همکاری کامل کرده و به قطعنامه ۲۱۱۸ از جمله اعطای روادید به پرسنل OPCW پایبند باشد... .

واضح است که رژیم هم‌چنان به نادیده گرفتن فراخوانهای جامعه بین‌المللی مبنی بر افشای کامل و از بین بردن قابل راستی‌آزمایی برنامه تسلیحات شیمیایی خود ادامه می‌دهد.

ملتزم نبودن مکرر و مداوم رژیم اسد به تعهدات خود طبق قوانین بین‌المللی را نباید تحمل کرد. ما از تصمیم ۲۱آوریل کنفرانس کشورهای امضا کننده کنوانسیون منع تسلیحات شیمیایی CWC در محکومیت استفاده سوریه از تسلیحات شیمیایی و تعلیق حقوق و امتیازات سوریه تحت CWC استقبال کردیم.

بیش از حد دیر شده است که رژیم اسد به تعهدات خود بر اساس CWC و قطعنامه ۲۱۱۸ عمل کند. شورای امنیت باید اقداماتی را تحت فصل هفتم منشور سازمان ملل در پاسخ به عدم پایبندی سوریه به قطعنامه ۲۱۱۸ اعمال کند. در این مرحله، هیچ شکی نمی‌تواند وجود داشته باشد که دولت سوریه بارها تعهدات بین‌المللی خود را نقض کرده است، از جمله همکاری نکردن با OPCW از طریق اعطا نکردن ویزا. زمان آن فرا رسیده است که این شورا قاطعانه اقدام کرده و به عدم پایبندی سوریه واکنش نشان دهد (سایت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل ۱۲مهر).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c72ba140-2ef4-4db3-9733-8936a2b489e0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات