728 x 90

سخنان خامنه‌ای در دیدار با سرکردگان نظام - «توطئه‌های ظاهراً اجتماعی اما در واقع سیاسی امنیتی دشمنان»

دیدار خامنه‌ای با سران نظام - ۱۵فروردین
دیدار خامنه‌ای با سران نظام - ۱۵فروردین

سخنان خامنه‌ای در دیدار با سرکردگان نظام تحت عنوان «توطئه‌های ظاهراً اجتماعی اما در واقع سیاسی امنیتی دشمنان»

 

حجاب محدودیت شرعی و قانونی است و کشف حجاب حرام شرعی و حرام سیاسی است

دشمن با برنامه وارد شده ما هم باید با برنامه وارد شویم کارهای بی‌قاعده نباید انجام بگیرد

 

تأکیدات مجدد برای چنگ انداختن سپاه و غارتگران حکومتی بر اموال عمومی

ما شرکتهای بزرگی داریم که مال دولت است رابطه‌ٔ دولت با اینها بایستی تنظیم بشود

مدیران خوبی وجود دارد که در جنگ اقتصادی چند ساله توانسته‌اندکشور را در بخش‌های مختلف پیش ببرند از این مدیران فعال باید حمایت کرد

 

اعتراف و فرافکنی شیادانه درباره فساد فراگیر نظام ولایت

فساد مثل یک اژدهای هفت سر از همه طرف خطرش انسان را تهدید می‌کند

 

دستور مهندسی و رقم‌سازی در نمایشهای انتخابات از هم اکنون:

راهبرد «مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت انتخابات» را از هم‌اکنون مشخص کنند تا انتخاباتی با مشارکت بالا داشته باشیم

 

وضع نظم جهانی در حال تغییر است ابتکار و تحرک و فعالیت را باید افزایش بدهیم از فرصت استفاده بکنیم

 

تلویزیون رژیم- ۱۵فروردین ۱۴۰۲:

گوینده رژیم: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عصر امروز (سه‌شنبه) در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام،

نکات مهمی درباره توطئه‌های ظاهراً اجتماعی اما در واقع سیاسی-امنیتی دشمنان، موضوع حجاب، انتخابات اسفند ماه و تحولات جهانی بیان کردند. رهبر انقلاب شعار امسال را شعاری مهم و حساس خواندند...

 

خامنه‌ای: اگر بخواهیم این شعار عملیاتی بشه، اولاً لازم است که دستگاههای مختلف و بخشهای مختلف کشور اولویت این امر را بپذیرند اول این. اولویت را بپذیرند یعنی چی؟ یعنی همه همت‌ها در طول سال، یک‌سال در مقابل ماست دیگه، همه همت‌ها همه اراده‌ها متوجه این نقطه کانونی باشه، این جور نباشه که ما چند صباحی بگیم و حرف بزنیم و توی سربرگها بنویسیم و نمی‌دونم فلان چیز بکنیم بعد یواش یواش کهنه بشه به انزوا کشیده بشه، به حاشیه بره فراموش بشه، نه، همه همت ها تا آخر سال، البته این شعار فقط مال یک‌سال نیست این شعارها غالباً ادامه داره، باید ادامه پیدا کنه

 

ایشان با اشاره به تذکرات مستمر خود به مسئولان در جلسات خصوصی درباره پیگیری کردن تصمیمات، وجود انبوه طرح‌های نیمه‌تمام را ناشی از کم‌توجهی به مقوله «پیگیری» دانستند و در نمونه‌یی عینی گفتند: چند شرکت بزرگ دولتی که سود خوبی دارند، به رئیس‌جمهور قول داده بودند برای خدمت به مردم، طرح‌های عمرانی در مناطق مختلف کشور اجرا کنند اما اکنون مشخص شده که اقدامات قانع‌کننده‌ای انجام نداده‌اند.

 

«مبارزه جدی و بدون رودربایستی با هر گونه فساد»، در رأس توصیه‌های کلیدی رهبر انقلاب اسلامی به همه مسئولان بود.

ایشان بار دیگر فساد را اژدهایی هفت‌سر و مبارزه با این اژدها را کاری بسیار دشوار خواندند و گفتند: فساد، بیماری مهلک، بسیار خطرناک و مُسری است که مردم را ناامید و میل به سلامت اخلاقی را کاهش می‌دهد و مبارزه قاطعانه با آن باید در رأس کارهای مهم سه قوه و همه دستگاهها باشد.

ایشان یکی از اهداف اصلی تشکیل جلسه هماهنگی سران قوا در دولت قبل را اصلاح ساختاری بودجه اعلام کردند و با اشاره به تحقق نیافتن این هدف گفتند: باید این دستور کار مهم را پیگیری کرد.

 

ایشان در این زمینه گفتند: در بخش دولتی و هم‌چنین بخش خصوصی، مدیران خوبی وجود دارد که در جنگ اقتصادی چند ساله توانسته‌اند کشور را در بخش‌های مختلف پیش ببرند. از این مدیران و کارآفرینان فعال باید برای افزایش کیفیت و قدرت رقابت و ایجاد بازار فروش داخلی و خارجی محصولات‌شان حمایت کرد و آنها نیز وظیفه دارند نقش خود را در حرکت کلی اقتصاد کشور معلوم کنند.

رهبر انقلاب یکی از گرفتاریهای کشور را وابستگی بخش‌های مختلف اقتصاد به دلار خواندند و خاطرنشان کردند: بعضی از کشورها که خود را از دلار جدا کردند و معاملات آنها نیز با سوئیفت قطع شد، وضع بهتری پیدا کرده‌اند.

 

رهبر انقلاب در بخش دیگری از سخنانشان، تحولات سیاسی جهان را بسیار سریع و در عین‌حال در جهت تضعیف جبهه دشمنان جمهوری اسلامی دانستند و گفتند: برای استفاده از این فرصت باید در سیاست خارجی تحرک و ابتکار و فعالیت‌های خود را افزایش دهیم.

ایشان در بیان نشانه‌های تضعیف جبهه ضدّ ایران در نظم جدید جهان آینده گفتند:

آمریکا اعلام کرده بود که قصد ایجاد جبهه متحد عربی بر ضدّ ایران را دارد اما امروز بر عکس آنچه می‌خواست اتفاق افتاده و ارتباطات مجموعه عربی با ایران رو به افزایش است ضمن این‌که آمریکا با فشار سیاسی و تحریم می‌خواست مسأله هسته‌یی را طبق برنامه خود پایان دهد اما نتوانست.

 

رهبر انقلاب افزودند: آمریکا، آمریکای لاتین را حیاط خلوت خود می‌داند اما دولتهای متعدد ضد آمریکایی در آنجا سر کار آمده‌اند. ضمناً آمریکا می‌خواست ونزوئلا را زیر و رو کند و حتی برای آن رئیس‌جمهور جعلی با پول و سلاح و لشکر هم درست کردند اما ناکام ماند.

 

گوینده: ایشان، دهها برابر شدن قدرت گروه‌های فلسطینی و رسیدن فلسطین اسلو و افتضاح یاسر عرفات به فلسطین شیرهای مقاومت را از دیگر نشانه‌های تضعیف جبهه ضدّ ایران و تقویت جبهه مقاومت خواندند.

رهبر انقلاب در تبیین الزام شرعی و قانونی حجاب گفتند:

خامنه‌ای: در مسأله پوشش خب بله مسأله حجاب محدودیت شرعی و قانونی هست، منتها محدودیت دولتی نیست، قانونی است و شرعی است، کشف حجاب حرام شرعی است، حرام سیاسی است، هم حرام شرعی است هم حرام سیاسی. خیلی از کسانی که کشف حجاب می‌کنند نمی‌دونند این رو، باید بدونند، بدونند که پشت این کاری که اینها دارند می‌کنند کی‌ها هستند قطعاً نمی‌کنند من می‌دونم. خیلی از اینها کسانی هستند که اهل دینند اهل تضرعند اهل ماه رمضانند اهل گریه و دعان، توجه ندارن که کی پشت این سیاست رفع حجاب و مبارزه با حجابه، اگر بدونند حتماً نمی‌کنند. به هرحال این مسأله قطعاً حل خواهد شد. امام در اولین هفته‌های انقلاب مسأله حجاب را الزاماً و قاطعاً بیان کردند، جزو اوایل، کارهای اوایل امام راحل رضوان‌الله علیه این بود حالا هم حل خواهد شد انشاءالله. منتها خب همه توجه داشته باشند دشمن با نقشه و برنامه وارد این کار شده، ما هم باید با برنامه و نقشه وارد بشیم. بدون برنامه و اینها، کارهای بی‌قاعده نباید انجام بگیره. با برنامه، مسئولان برنامه داشته باشند و دارند انشاءالله این کار دنبال بشه.

 

گوینده: انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در اسفند ماه امسال موضوع دیگری بود که رهبر انقلاب با تأکید بر اهمیت آن، گفتند: انتخابات می‌تواند مظهر قدرت ملی باشد و اگر درست برگزار نشود ضعف کشور و ملت و مسئولان را نشان می‌دهد که هر چه ضعیف شویم تهاجم و فشار دشمنان بیشتر می‌شود بنابراین باید قوی شویم که یکی از ابزارهای مهم قدرت، انتخابات است.

ایشان در این زمینه افزودند: مسئولان مرتبط، راهبرد «مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت انتخابات» را از هم‌اکنون مشخص کنند تا انتخاباتی خوب، سالم و با مشارکت بالا داشته باشیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a1ef0e2f-08ef-43d7-a9d5-8491f8e7ccc8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات