728 x 90

سخنان جنتی، سوژه جدید درگیریهای باندی

آخوند جنتی
آخوند جنتی

گفته‌های روز گذشته سه شنبه ۱۷اسفند آخوند جنتی در خبرگان ارتجاع مبنی بر این‌که نظام متبوعش پس از ۴۰سال حتی توان سیر کردن گرسنگان را ندارد، سوژه جدید درگیریهای باندی شده است.

روزنامه حکومتی همدلی روز ۱۸اسفند با اشاره به همین سخنان جنتی نوشت: ضمن این‌که می‌توان سخنان اخیر جنتی را از سر سادگی نادیده گرفت اما همزمان باید پرسید نقش خودت در این ماجرا چیست؟ کدام رکن نظام مقصر این وضعیت است؟ جز این‌که مجموعه مسئولان با هر نام و عنوانی باید پاسخگوی این وضعیت باشند.

همدلی زیر عنوان «چه کسی پاسخگوی گرسنگان است؟» نوشته جنتی به عنوان یک روحانی بانفوذ در حکومت و در میان جامعه روحانیت ایران اکنون به مدت چهاردهه از قدرت و نفوذ بی‌مانندی در تایید صلاحیت افراد حاضر در عالی‌ترین سطوح تصویب قوانین و گسترش گفتمان فرهنگی و سیاسی نظام جمهوری اسلامی برخوردار بوده است؛ چه نقشی برای خود قائل است؟و چه اندازه از بار این سرزنش را برعهده می‌گیرد؟سخن سوم این است که بالاخره کجا و کدام قسمت از ارکان نظام جمهوری اسلامی دارای اشکال و عیوب اساسی بوده است که در کشوری چنین ثروتمند، اکنون نمی‌توانیم شکم‌های گرسنه را سیر کنیم؟ آیا قانون اساسی جمهوری اسلامی دارای اشکال است؟ آیا دولت‌ها و وزیران و کارگزاران عالی‌رتبه نظام، ناتوان و ناکارآمد بوده‌اند؟ آیا مدیریت کشور فاقد برنامه و دستورکار بوده‌است؟ آیا نظام در تعیین اولویت‌ها و سیاست‌های کلان دچار خطا شده است؟».

 

روزنامه حکومتی جهان صنعت ۱۸اسفند هم با عنوان «اندر خم سیر کردن شکم مردم» نوشت: «آقایان با وعده‌های اقتصادی و حل مشکلات معیشتی، رای گرفته، بر مسند می‌نشینند و دست آخر هم تغییری در اوضاع و احوال بد مردم ایجاد نمی‌شود! 

بالاخره اینکه مشکلات آنقدر زیاد شده باشد که دغدغه مسوولان سیر کردن شکم مردم باشد، کم چیزی نیست. از طرف دیگر معجزه دانستن این اقدام در حالی که هر روز در روزنامه‌ها و رسانه‌های اصولگرا از بهبود اوضاع و تسهیل فروش نفت و پول درآوردن و خلاصه بی‌نیازی به برجام و لغو تحریم می‌خوانیم، نکته قابل تاملی است». این روزنامه حکومتی در ادامه به نقل از عباس عبدی گروگانگیر سفارت آمریکا و ریزشی فعلی با کنایه نوشته است: «معجزه بزرگتر گرسنه کردن بود که اجرا شد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8b7c3726-326b-4c2e-ae31-e68baad616b7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات