728 x 90

سایت کوالیس سوریه: آیا می‌توانیم منطقه را از چنگال رژیم ایران رها کنیم؟

گردهمایی جهانی ایران آزاد ۱۴۰۲
گردهمایی جهانی ایران آزاد ۱۴۰۲

سایت کوالیس سوریه با درج مطلبی از ضیاء قدور نویسنده و روزنامه‌نگار سوری نوشت: آیا می‌توانیم منطقه را از چنگال رژیم ایران رها کنیم؟

ضیاء قدور نویسنده و روزنامه‌نگار سوری می‌نویسد پس از قیام مردم ایران که با کشته شدن دختر کرد مهسا امینی آغاز شد و ۹ماه به طول انجامید و ۷۵۰ شهید بر جای گذاشت، رژیم ایران در آستانه سرنگونی قرار گرفت و مجبور شد به‌عنوان یک راه‌حل موقت برای نجات خود با کشورهای مختلف توافق کند تا چند ماه به عمر خود بیفزاید.

ما در جامعه جهانی شاهد همسویی آشکار با رژیم ایران هستیم. برخی کشورها و دولتها هم‌چنان چشم به ایجاد آرامش و تعامل با رژیم دارند و معتقدند که به‌دلیل ضعف بیش از حد رژیم می‌توانند امتیازات بیشتری کسب کنند.

اما گروه دوم راه‌حل را در تغییر رژیم می‌داند. در نشست سالانه اپوزیسیون ایران، دیدیم که نیروهایی که خواستار تغییر رژیم ایران هستند، از سراسر جهان جمع شدند و از خانم مریم رجوی به‌عنوان تنها راه و کلید حل مشکل با رژیم ایران حمایت کردند.

ما هم‌چنین شاهد سکوت مطلق بسیاری از مطبوعات بودیم. با وجود این، صدها نوشته و مقاله تنها در جهان عرب در رابطه با این رویداد تاریخی ارائه گردید.

مجله ”امور ایران“ ۱۲۲ صفحه از ویژه نامه این ماه (خود) را به رویدادهای دیدارها و گردهمایی اپوزیسیون ایران اختصاص داده و جزئیات این نشست را منتشر و حمایت خود را از مقاومت ایران اعلام کرد.

در این باره سردبیر این مجله، پروفسور شریف عبدالحمید، می‌گوید: انگیزه اختصاص این ویژه نامه مجله امور ایران، روشنگری نسبت به مقاومت ایران است که خواننده عرب چیزی در مورد آن نمی‌داند و رژیم آخوندها، به‌رغم فداکاریهای عظیم این مقاومت به‌طور عمدی آنرا به اشکال مختلف شیطان‌سازی می‌کند.

از نظر آقای شریف و مرکز مطالعاتی خلیج در امور ایران، مقاومت ایران بهترین و قوی‌ترین گروه سازمان‌یافته و متحد اپوزیسیون است که می‌تواند با رژیم حاکم مقابله کند و آلترناتیوی برای آن شکل دهد. آقای شریف اشاره می‌کند که مجله امور ایرانیان مجله‌ای است که توسط مرکز مطالعات خلیج در امور ایران در قاهره و لندن و با تلاش فردی و بدون هیچ حمایتی منتشر می‌شود و ۲۴شماره این مجله تیر محکمی در قلب و چشم رژیم آخوندها بوده است.

آقای شریف توضیح داد که کنسولگری رژیم آخوندی در مصر از او و این مجله به وزارت‌خارجه مصر شکایت کرده است، چرا که این مجله به رژیم آخوندها ضربه زده و پرونده‌های بسیار مهمی مانند تخریب عراق توسط رژیم آخوندها و تغییر جمعیتی در عراق و سوریه و اعدامها در ایران از طریق چوبه دار را باز کرده است.

وی افزود: ما پرونده ستون پنجم ایران را باز کردیم و این پرونده نسبت به عوامل و اهرمهای رژیم آخوندی در رسانه‌ها و احزاب جهان عرب با نام و حوادث (اتفاق افتاده) روشنگری نمود. یکی از ویژه‌نامه‌ٔ این مجله درباره ابراهیم رئیسی بود و این دلیل اصلی شکایت کنسولگری آخوندها از طریق وزارت‌خارجه ایران از من بود و مرا متهم به استفاده از توصیفاتی کرد که نباید برای برخی از سیاستمداران و دیپلماتها استفاده شود.

آقای شریف معتقد است آنچه در عراق و سوریه اتفاق افتاد یک جنایت واقعی است و چهره زشت همه کسانی که از رژیم آخوندی در ایران حمایت می‌کنند و یا تحت تأثیر افکار آن هستند را روشن و آشکار کرد. وی با اشاره به اعدام‌های دهه هشتاد که رژیم آخوندها بر اساس فتوای خمینی بیش از ۳۰۰۰۰زندانی سیاسی که اکثر آنها از اعضای سازمان مجاهدین خلق بودند را اعدام کرد و از آنجا که مجاهدین یک جنبش اپوزیسیون ملی با سابقه مبارزاتی طولانی و مملو از فداکاری است آقای شریف بر ارائه مقاومت ایران به‌عنوان آلترناتیو رژیم حاکم تأکید کرد و خاطرنشان نمود که اپوزیسیون ایران در جهت‌گیریهای خود یک نهاد دموکراتیک است.

آقای شریف از طرح ده ماده‌ای خانم مریم رجوی برای ایران آزاد تحسین نمود و تأکید کرد که این طرح زمینه را برای نقشه‌مسیر آینده ایران فراهم می‌کند و در مورد مقاومت ایران و توانایی آن برای تشکیل یک آلترناتیو دموکراتیک برای رژیم آخوندها، اجماع بین‌المللی و جهانی وجود دارد.

مترجم: در قسمتهای بعدی مقاله نویسنده به سخنرانیها شخصیتهای عربی در کهکشان خانم حنان عبداللطیف، مدیر منطقه‌یی مرکز بین‌المللی الرافدین... و آقای محمد الموسوی نویسنده و پژوهشگر عراقی... آقای نظیر الکندوری نویسنده و روزنامه‌نگار عراقی... و آقای رشید حورانی نویسنده و پژوهشگر اهل سوریه... اشاره می‌کند.

خانم حنان عبداللطیف، مدیر منطقه‌یی مرکز بین‌المللی الرافدین:... ضرورت تشکیل یک جبهه واحد اسلامی و عربی علیه این رژیم و سرنگونی آن...

آقای محمد الموسوی نویسنده و پژوهشگر عراقی:... نیاز فوری و عمومی همه مردم منطقه سرنگونی رژیم آخوندی است...

نظیر الکندوری نویسنده و روزنامه‌نگار عراقی: ماهیت مبارزه جاری میان مردم منطقه و رژیم آخوندی، مبارزه آگاهی بخش است، زیرا که آخوندها برای تحمیل افکار تاریک و ارتجاعی تلاش می‌کنند و از آنها استفاده می‌کنند که نفوذ خبیثانه آنها را در تمام نقاط منطقه گسترش و عمر رژیمشان را برای چندین دهه افزایش دهد...

آقای رشید حورانی نویسنده و پژوهشگر سوری: نیمی از پیروزی شناخت دشمن است و تأکید می‌کنیم که شناخت ما از دشمن ایران باید دقیق باشد، به‌خصوص که رژیم آخوندی در دور زدن و مانور برای تأمین منافع خود مهارت دارد... آقای رشید خاطرنشان کرد که کشورهای عربی از رویارویی با ایران به طرفداری و مماشات با ایران روی آورده‌اند، زیرا که در وهله اول طرح واحدی برای مقابله با آن ندارند و نمی‌توانند از توانا‌ئیهای خود برای چنین طرحی استفاده کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fa4a3e82-bc02-4d4a-9d76-bd50b97fc556"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات