728 x 90

سایت داگنز دانمارک: ایران در پی افزایش تولید تسلیحات برای روسیه، حزب‌الله و حوثیها

افزایش ساخت تسلیحات توسط رژیم ایران
افزایش ساخت تسلیحات توسط رژیم ایران

سایت داگنز دانمارک روز سه‌شنبه ۱۹تیرماه نوشت: متحد روسیه (ایران) تولید موشک را افزایش می‌دهد. گزارشهای نگران کننده: متحد روسیه تولید موشک را افزایش می‌دهد. 

بر اساس گزارشهای اخیر Tech (سایت اطلاعاتی)، تصمیم رژیم ایران برای افزایش تولید نه تنها برای تقویت قابلیت‌های دفاعی خود، بلکه هم‌چنین تأمین تسلیحات پیشرفته برای متحدانی مانند روسیه، حزب‌الله و شورشیان حوثی یمن است. از جمله زرادخانه‌های مهیب ایران می‌توان به سامانه‌های موشکی فاتح-۱۱۰ و ذوالفقار اشاره کرد که به‌دلیل توانایی پرتاب از سکوهای متحرک، افزایش انعطاف پذیری عملیاتی و انعطاف پذیری آنها در برابر حملات احتمالی شناخته شده است. برد فاتح-۱۱۰ تقریباً ۳۰۰ کیلومتر است، در حالی که ذوالفقار می‌تواند مکانهایی را تا فاصله ۷۰۰ کیلومتری هدف قرار دهد. موشکهای شهاب ۳ و عماد پیشرفته‌تر با برد بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر هستند که قادر به حمل کلاهک‌های تا وزن ۷۵۰ کیلو گرم هستند. ایالات متحده و اسراییل نگرانی قابل توجهی از تواناییهای موشک بالستیک رژیم ایران، به‌ویژه تمرکز بر موشکهای عماد، که تخمین زده می‌شود تا مسافت ۱۷۵۰ کیلومتری را می‌گیرند، ابراز کرده‌اند. تحلیلگران هشدار می‌دهند که این موشکها به‌طور بالقوه می‌توانند محموله‌های هسته‌یی، شیمیایی یا پالس الکترومغناطیسی (EMP) را حمل کنند که تهدیدی جدی برای امنیت منطقه است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/10174c3d-8050-4f1a-a0b4-92938f59d6e3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات