728 x 90

سایت د تید بلژیک: رأی‌گیری درباره معاهده بحث برانگیز ایران به هفته آینده موکول شد

تظاهرات ایرانیان آزاده در بلژیک - پنجشنبه ۲۳تیرماه
تظاهرات ایرانیان آزاده در بلژیک - پنجشنبه ۲۳تیرماه

سایت دتید بلژیک در گزارشی نوشت: ... اپوزیسیون ایران در حال برنامه‌ریزی برای تظاهرات بزرگ در برابر پارلمان فدرال در صبح پنجشنبه علیه معاهده بحث برانگیز بلژیک و ایران، از جمله چارچوبی برای تبادل زندانیان است.

هفته گذشته پس از چندین هفته جروبحث سیاسی با فوریت در کمیته خارجی پارلمان فدرال تصویب شد. قرار بود روز پنجشنبه در جلسه عمومی تصویب شود. به‌دلیل یک مشکل فنی، رأی‌گیری به جلسه عمومی دو روزه هفته آینده، قبل از تعطیلات تابستانی منتقل می‌شود.

از آنجایی که این گزارش تنها روز چهارشنبه در کمیته تصویب شد، این لایحه - بسته معاهداتی با ایران، هند و امارات متحده عربی - رسماً در دستور کار جلسه عمومی قرار نگرفت.
کنفرانس رؤسا - رئیس اتاق الیان تیلیو و رهبران گروه احزاب که به‌طور مشترک فعالیت‌های پارلمانی را کنترل می‌کنند - می‌توانستند با اجماع تصمیم بگیرند که این لایحه را در دستور کار قرار دهند. اما چون مخالفان نپذیرفتند، توافقی حاصل نشد. یکی از گزینه‌ها این بود که اکثریت، هم‌چنان دستور کار داشته باشند و در آغاز جلسه عمومی روز پنجشنبه رأی دهند.

اما تصمیم گرفته شده که فشاری نیاوریم، زیرا پرونده از نظر سیاسی حساس است. در نتیجه روز سه‌شنبه با رأی‌گیری روز چهارشنبه در پایان جلسه دو روزه عمومی در دستور کار قرار می‌گیرد...

 

تبادل زندانیان
این معاهده رسماً چارچوبی را برای تبادل اسرا بین ایران و بلژیک تعیین می‌کند. این امر در داخل و خارج از کشور زیر آتش شدید قرار دارد، زیرا در را برای آزادی یک جنایتکار بزرگ ایرانی از زندان بلژیک باز می‌کند. اسدالله اسدی - یکی از اعضای سرویس اطلاعاتی ایران - در حال گذراندن دوران محکومیت ۲۰ ساله در سلول به‌عنوان فرمانده یک سوءقصد در تجمع مخالفان ایران در سال ۲۰۱۸ در پاریس است...

مخالفان این معاهده ادعا می‌کنند که بلژیک در معرض باجگیری است، زیرا ایران می‌تواند به میل خود، غیرنظامیان بی‌گناه را محبوس کند و سپس سعی کند آنها را با مقامات ایرانی مبادله کند... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f9f7ae6b-686e-46fc-9576-664e834cb75e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات