728 x 90

سایت حکومتی سیتنا: ادامه اختلال در سامانه‌های شهرداری تهران با گذشت هشت ماه و اندی از حمله سایبری

شهرداری تهران
شهرداری تهران

سایت حکومتی سیتنا- اول اسفند ۱۴۰۲

ادامه اختلال در سامانه‌های شهرداری تهران با گذشت هشت ماه و اندی از حمله سایبری

پس از حمله سایبری خردادماه ۱۵۰ سایت و سامانه شهرداری از دسترس خارج شد

 

ادامه اختلال در سامانه‌های شهرداری تهران، با گذشت هشت ماه و اندی از حمله سایبری

گذشت بیش از هشت ماه از حمله سایبری خردادماه به سامانه‌های شهرداری تهران و ادامه اختلال در این سامانه‌ها، به تذکر هفته اخیر یک عضو شورای شهر تهران منجر شد. احمد صادقی تأکید کرد که عوامل اجرایی در مناطق شهرداری تهران به «بهانه اختلال در سامانه‌های شهرداری» از انجام وظایف خود سر باز می‌زنند

به گزارش سیتنا، احمد صادقی، عضو شورای شهر تهران، یکشنبه، ۲۹ بهمن‌ماه، در جریان تذکری در جلسه شورای شهر تهران و با انتقاد از ناکامی مدیران شهرداری پایتخت در «هوشمندسازی شهرداری»، گفت: «در مورد هوشمندسازی شهرداری تهران نه‌تنها پیشرفتی نداشته‌ایم، بلکه در برخی از موارد پسرفتهایی را هم شاهد بوده‌ایم».

او با اشاره به «حمله سایبری هکرها به سامانه‌های شهرداری تهران» در خردادماه سال جاری، افزود: «مدت زیادی از این حمله سایبری می‌گذرد، اما هم‌چنان ما با چالشها و مشکلاتی در حوزه هوشمندسازی روبه‌رو هستیم و لازم است این موضوع از سوی مسئولان شهرداری تهران رسیدگی شود».

پس از حمله سایبری خردادماه به سامانه شهرداری تهران و از دسترس خارج شدن ۱۵۰ سایت و سامانه شهرداری، این سازمان در ۱۶ خردادماه طی اطلاعیه‌یی اعلام کرد که «تنها برخی دستگاهها برای انجام امور ضروری با مسئولیت بالاترین مقام و با هماهنگی حراست سازمان فناوری و اطلاعات شهر تهران، امکان فعال کردن رایانه‌های خود را دارند»، مقام‌های شهرداری سپس گفتند که این سامانه‌ها بار دیگر راه‌اندازی شده‌اند.

به گزارش سیتنا، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، در همان زمان ابعاد حمله سایبری به سامانه‌های شهرداری را بسیار گسترده‌تر از هک سامانه هوشمند بنزین دانست و گفت: «این حمله با حمله سایبری به سامانه بنزین قابل قیاس نیست. در آن موضوع، تنها یک سامانه و یک بخش مورد حمله قرار گرفت، اما شهرداری با بیش از ۵۰ هزار کاربر و پیمانکار و مراجعه‌کننده، سامانه بسیار وسیعی است».

چندی بعد، پنجم تیرماه، جعفر بندی شربیانی، دیگر عضو شورای شهر، نیز گفت که «هنوز آرشیو الکترونیکی اسناد با اختلال یا کندی روبه‌رو» است.

پیش از این نیز گزارشهایی درباره ادامه اختلال در سامانه‌های شهرداری منتشر شده بود و اینک احمد صادقی، عضو شورای شهر تهران، تأیید کرده است که با گذشت بیش از هشت ماه از حمله سایبری ۱۲ خرداد، «اختلال در سامانه‌های شهرداری» هم‌چنان ادامه دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bb821cb6-9800-476a-ae90-9ba11925e172"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات