728 x 90

سایت ایلاف: رژیم ایران چیزی جز یک ببر کاغذی در یک خانه شیشه‌ای نمی‌باشد

نزار جاف
نزار جاف

سایت ایلاف (لندن) در مقاله‌ای به قلم نزار جاف، با بررسی تحولات در منطقه بالاخص تأثیر کشته شدن هنیه در تهران، ‌رژیم ایران را یک ببر کاغذی در یک خانه شیشه‌ای می‌نامد.
نویسنده مقاله با اشاره به کشته شدن اسماعیل هنیه در تهران می‌نویسد: «ترور اسماعیل هنیه در تهران توجه بیشتری را به ترورهای خاص قبلی جلب نمود که در آنها چهره‌ها و شخصیت‌های بلندپایه رژیم ایران مانند دانشمند هسته‌یی محسن فخری‌زاده و فرمانده برجسته سپاه پاسداران محمدرضا زاهدی مورد هدف قرار گرفته بودند. این عملیات سؤالات زیادی را برانگیخته است».
نزار جاف در ادامه مقاله خود با تأکید بر این‌که رژیم ایران تاکنون تلاش کرده تا با تفاسیر و توضیحات ترور هنیه را لاپوشانی کند می‌نویسد: «که رژیم تلاش می‌کند آبروی خودش را که بارها در برابر جهان رفته است، حفظ نماید».
وی در ادامه با ترسیم دو تابلو در ارتباط با ترور هنیه اضافه می‌کند: «ترور هنیه در تهران، آن هم در اوج تشدید اوضاع بین اسراییل و حزب‌الله و احتمال وقوع جنگ بین دو طرف، نه یک حادثه تصادفی، بلکه موضوعی بسیار بزرگتر و عمیق‌تر از آن است که خود رژیم را زیر علامت سؤال بزرگی می‌برد. یک چنین حادثه غیرعادی و ناگهانی را تنها با دو موضوع می‌توان تبیین نمود: این‌که یک نفوذ در سطوح بالای دستگاههای امنیتی حساس وجود دارد و یا این‌که یک معامله‌یی صورت گرفته که پس از آن نگذارد آتش به عبای خامنه‌ای بیفتد».
نزار جاف در پایان مقاله خود نتیجه می‌گیرد: «اما مهمتر این‌که، تفسیر این ترور هر قدر هم که قوی باشد و یا حتی جهان را با استدلال و اعداد و ارقام قانع نماید، اما تا زمانی که واکنش خود ایران و نه نیروهای نیابتی‌اش در کشورهای منطقه که از دست این رژیم به تنگ آمده‌اند، را در پی نداشته باشد، ناقص است. این واکنش اگر در سطح عملیات مورد هدف قرار گرفتن زاهدی باشد و البته بر اساس همه برآوردها این واکنش نمی‌تواند فراتر از آن باشد، رژیم ایران در عمل نشان خواهد داد که آن‌چنانکه ادعای آن را دارد قوی و شکست‌ناپذیر نیست و چیزی جز یک ببر کاغذی در یک خانه شیشه‌ای نمی‌باشد!»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6d9aae2a-aa5f-4b00-bafb-26e68fc09dd7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات