728 x 90

سانسور فضای مجازی در ایران: هزینه‌های بزرگ از جیب شهروندان

سانسور اینترنت - عکس از آرشیو
سانسور اینترنت - عکس از آرشیو

رسانه حکومتی فراز روز ۲۰تیرماه درباره پیامدهای سانسور اینترنتی نوشت: با سانسور فضای مجازی در ایران ماهانه هزار و ۸۰۰میلیارد تومان، تنها برای خرید وی‌پی‌ان از جیب شهروندان هزینه می‌شود.

در آستانه یک‌سالگی آغاز فیلترینگ گسترده در ایران، در حالی که بازار فیلترشکن به گردش مالی رویایی و نجومی دست یافته، وزیر ارتباطات که متهم ردیف اول خلق این بازار سیاه بزرگ در کشور است، کاربران را از استفاده از «فیلترشکنهای رایگان» بر حذر داشت.

این منبع افزود: طبق آخرین گزارشها، ایران ۷۰میلیون کاربر اینترنت دارد. در این بین، حدود ۴۸میلیون نفر، کاربر شبکه‌های اجتماعی هستند. پلتفرم‌هایی که در سال‌های گذشته به کلی فیلتر شده‌اند. به عبارت بهتر، ۴۸میلیون کاربر اینترنت در ایران، روزانه برای دسترسی به شبکه‌های مورد استفاده‌شان به فیلترشکن احتیاج دارند. یعنی از آبا‌ن‌ماه سال گذشته تا امروز، دور زدن فیلترینگ برای کاربران ایرانی، در بهترین حالت حدود ۱۶هزار و ۲۰۰میلیارد تومان آب خورده است. این رقم، چیزی حدود ۲ تا ۳برابر درآمد عملیاتی شرکت مخابرات ایران است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e1a5dffb-8418-4821-be78-38e2eea4b253"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات