728 x 90

ساندی گاردین: نیابتی‌های رژیم ایران یک تهدید علیه صلح در خاورمیانه هستند

شبه نظامیان حشدالشعبی - عکس از آرشیو
شبه نظامیان حشدالشعبی - عکس از آرشیو

وبسایت ساندی گاردین روز ۲تیرماه در مطلبی از جان دابسون دیپلمات سابق انگلستان درباره تهدید شبه‌نظامیان وابسته به رژیم آخوندی علیه صلح در خاورمیانه نوشت: تهران شبکه‌ای از متحدان را در میان بیش از ۱۲گروه شبه‌نظامی بزرگ در سراسر منطقه ایجاد کرده است، برخی از آنها احزاب سیاسی خاص خود را دارند، که دولتهای محلی و همسایه را به چالش می‌کشند.


ساندی گاردین نوشت: دوشنبه گذشته، ارتش ایالات متحده حملات هوایی را علیه نیابتی‌های رژیم ایران، گروه‌های مسلح تحت حمایت تهران، در ۲مکان در سوریه و یکی در عراق انجام داد.

اینها فقط یک روز پس از آن انجام شد که کتائب حزب‌الله و کتائب (ضد)سید الشهدا حملات هواپیماهای بدون سرنشین و موشکی را علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق انجام دادند، جایی که ۲۵۰۰ سرباز آمریکایی در آنجا مستقر هستند.
از زمان روی کار آمدن پرزیدنت بایدن، این دومین باری بود که وی دستور حمله به نیابتیهای رژیم ایران در منطقه را صادر می‌کرد. زمان اینکار قابل توجه بود.

 

ساندی گاردین درباره شبه‌نظامیان وابسته به رژیم آخوندی و نفوذ در منطقه نوشت: رژیم ایران شبکه بزرگی از نیابتی‌های خود را ایجاد کرده است که از طریق آنها در سراسر خاورمیانه نفوذش را اعمال می‌کند.

ساندی تلگراف درباره جنگ آمریکا و عراق و سرنگون کردن صدام حسین رئیس جمهور عراق نوشت: این پرزیدنت جرج بوش بود که با حمله به عراق در سال۲۰۰۳، در جنگی غیرقانونی مبتنی بر اطلاعات جعلی صدام را سرنگون کرد و به رژیم ایران هدیه‌ای عظیم داد. ساقط کردن صدام حسین، مانعی در برابر گسترش نفوذ ایران را از میان برداشت...

اگر تصور نادرست و ناخوشایند برای حمله و اشغال عراق نبود، رژیم ایران امروز نفوذی را که در منطقه دارد، نمی‌داشت.
متأسفانه، هر ۴دولت ریاست‌جمهوری گذشته آمریکا به روش خاص خود در خاورمیانه ناکام مانده‌اند و هر کدام در تلاشند تا منطقه‌ای را تغییر دهند که دارای پویایی و ویژگیهای خاص خود باشد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/03af2af6-c19b-42a0-9c94-3b051b134cfc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات