728 x 90

ساندی اکسپرس: مریم رجوی از بریتانیا و اروپا خواست باج دادن به آخوندها را متوقف کنند

تظاهرات بزرگ ایرانیان در لندن - ۵مرداد۹۸
تظاهرات بزرگ ایرانیان در لندن - ۵مرداد۹۸

ساندی اکسپرس انگلستان در گزارشی از تظاهرات بزرگ ایرانیان در لندن در روز ۵مرداد ۹۸نوشت:

پس از این‌که نفتکش انگلیسی اوایل ماه جاری توقیف شد، یک نماینده پارلمان انگلستان اصرار دارد، بوریس جانسون و دولت انگلیس باید اکنون برای متوقف کردن بحران فزاینده با رژیم ایران ” عمل کنند.”

تنش بین رژیم ایران و آمریکا در ماههای اخیر شدت گرفته است، اما اکنون انگلیس را به خشم آورده است.

اوایل این ماه تهران یک نفتکش با پرچم انگلیس را در تنگه هرمز تسخیر کرد – جایی که تقریباً یک پنجم نفت جهان از تنگه باریک هرمز، درست از ساحل جنوبی ایران، عبور می‌کند.

توقیف این نفتکش ظاهراً به تلافی توقیف یکی از نفتکشهای رژیم ایران توسط نیروهای انگلیسی در نزدیکی ساحل جبل الطارق بوده است.

اما این حرکت باعث شده بحران با رژیم ایران به‌صورت تقریباً پیچیده و خارج از کنترل شود و از دولت انگلیس خواسته شده علیه رژیم ایران اقدام کند.

در ۲۷ژوئیه ۲۰۱۹ ایرانیان مقیم انگلستان در خیابانهای مرکزی لندن تظاهرات کردند و خواستار تحریم‌های گسترده علیه رژیم ملاها شدند.

همراه با وخامت روابط بین‌المللی، رژیم ایران متهم به نقض شدید حقوق‌بشر و رفتار وحشیانه به‌ویژه با زندانیانی مثل نازنین زاغری بریتانیایی شده است.

 

ساندی اکسپرس افزود: متیو آفورد، نماینده پارلمان در شمال لندن، خواستار اقدامی قاطع شد.

وی به جمعیتی که در حال شعار دادن بودند گفت:« تصمیم توسط قدرتهای جهانی به‌خاطر جدا کردن حقوق‌بشر و تروریسم از توافق هسته‌یی یک اشتباه بود و فرصت را از دست دادند. من می‌دانم که بسیاری از همکاران دو حزبی من در هر دو مجلس با این ارزیابی موافق هستند که ما با خشونت فزاینده از سوی رژیم ایران در خلیج‌فارس و تسخیر یک نفتکش بریتانیایی مواجه هستیم که نقض قوانین بین‌المللی است. پاسخ ما باید قاطع باشد و سران آن و سپاه پاسداران را به‌خاطر این جنایات مورد حسابرسی قرار دهد. من معتقدم که دولت انگلیس باید حالا اقدام کند و سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات را به‌عنوان سازمانهای تروریستی در تمامیت‌شان در پاسخ به تجاوز تهران، ممنوع کند».

 

ساندی اکسپرس در ادامه نوشت: روز شنبه بنرها و پرچمها در حالی که جمعیت مبارز، پیام علیه این رژیم را سر می‌داد، به اهتزاز در آمدند.

هزاران نفر در میدان ترافالگار سرازیر شدند، بسیاری از آنان تبعیدیانی بودند که مجبور شدند تحت رژیم سرکوبگر و ظالم از خانه‌های خود فرار کنند.

این گردهمایی صرفاً یکی از دهها تظاهراتی بود که در سراسر اروپا و واشنگتن برگزار شد با شرکت کنندگانی در تظاهرات که خواستار اقدام برای متوقف کردن رژیم شدند.

مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت، در یک سخنرانی که روی پرده در میدان ترافالگار نشان داده می‌شد، از بریتانیا و اروپا خواست باج دادن به رژیم ملاها را متوقف کنند.”

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b838380e-5fbf-4f6c-ae1d-d6580b160fda"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات