728 x 90

سان انگلستان: افشای دو پایگاه موشکی کاملاً مخفی رژیم ایران که از آنها به پایگاههای آمریکا حمله کرد

سان انگلستان: افشای دو پایگاه موشکی کاملاً مخفی رژیم ایران توسط شورای ملی مقاومت ایران
سان انگلستان: افشای دو پایگاه موشکی کاملاً مخفی رژیم ایران توسط شورای ملی مقاومت ایران

روز پنجشنبه ۲۸اسفند مقاومت ایران در یک کنفرانس آنلاین که با شرکت جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین ایتالیا و ولید فارس محقق برجسته آمریکایی و عرب برگزار گردید، علی صفوی، عضو کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران جزییات سایتهای موشکی رژیم آخوندی در تنگه کنشت و پنج پله را که از مهمترین سایتهای موشکهای بالستیک سپاه در غرب ایران است، افشا کرد.

سایت سان به جزییاتی از این افشاگری پرداخت و نوشت:

پایگاه موشکی پنج پله را می‌توان با دو تونل که به دامنه تپه می‌رسند مشاهده کرد - اعتقاد بر این است که در آن ذخایر اسلحه وجود دارد.

پایگاه تنگه کنشت هم‌چنین دارای یک تونل است که به یک مجتمع زیرزمینی منتهی می‌شود که به‌عنوان "شهرهای موشکی پنهان" رژیم ایران شناخته می‌شوند. عکسهای ماهواره‌یی دو سایت را نشان می‌دهد که توسط سپاه پاسداران در دره کنشت و پنج پله اداره می‌شوند.

نشریه سان افزود: علی صفوی، مقام رسمی شورای ملی مقاومت، به روزنامه سان آنلاین گفت: «برای رژیم آخوندها، برنامه موشک بالستیک اهرم استراتژیک بقا است و به همین دلیل، این پروژه بدون هزینه و با هزینه میلیاردی طی ۳دهه گذشته ادامه داشته است.

برنامه‌های موشکی، سلاحهای هسته‌یی و دخالت در کشورهای منطقه بخشی از یک سیاست واحد است، که همان طرف سرکوب وحشیانه داخلی برای بقای رژیم است و کاملاً منافع ملت ایران است».

سان در ادامه نوشت: مسئولان شورای ملی مقاومت ایران (NCRI) به سان آنلاین گفتند که احتمالاً "صدها" موشک در این دو سایت وجود دارد.
این شهرها در واقع پایگاههای بزرگ زیرزمینی هستند که برای ذخیره و پنهان کردن موشکها مورد استفاده قرار می‌گیرند در حالی که آنها در زیر پنج لایه بتونی که برای جلوگیری از حملات دشمن طراحی شده‌اند، دفن هستند.
اعتقاد بر این است که کامیونهای پرتاب موشک سیار در تونلها نگهداری می‌شوند - قبل از این‌که سریع دوباره مخفی شوند آماده پرتاب شدن برای پرتاب سلاحهای ویرانگر خود می‌باشند.

شورای ملی مقاومت ایران که از تغییر رژیم حمایت می‌کند گفت که پایگاه کنشت و پنج پله برای حمله به ارتش آمریکا در ۲پایگاه در عراق در ژانویه گذشته استفاده شده است. اپوزیسیون، پنج پله را به‌عنوان یکی از "قدیمی‌ترین و مهمترین مراکز موشکی" برای سپاه توصیف کردند.

ادعا می‌شود امیر سرتیپ امیر علی حاجی زاده، فرمانده سپاه پاسداران مقام عالی‌رتبه سپاه موشکی ایران، در پنج پله مستقر بود و شخصاً عملیات را نظارت می‌کرد.

شورای ملی مقاومت ایران مستقر در فرانسه قبلاً مسئول افشای سایتهای اتمی رژیم ایران بوده است.

بیش از ۱۱۰ پرسنل آمریکا در حمله به پایگاه‌های آمریکا به نام عملیات سلیمانی در سال گذشته آسیب دیدند و برخی از آنها "صدمات مغزی آسیب دیده" را تحمل کردند. تخمین زده می‌شود که حدود ۱۵ موشک از داخل ایران پرتاب شده باشد...
این حمله پاسخ رژیم ایران به کشته شدن قاسم سلیمانی بود که چند روز قبل با دستور دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا با حمله هواپیمای بدون سرنشین منفجر شد. به نظر می‌رسد دریچه‌ها پوششی برای سیلوهای موشکی در دره کنشت هستند. دو تونل جدید در سال۲۰۱۹ در کنشت حفر شده‌اند.

منابع شورای ملی مقاومت ادعا کردند که این حمله توسط امیر سرتیپ امیر علی حاجی‌زاده از پنج پله تنظیم شده بود.
کنشت بزرگتر از این دو پایگاه است و شورای ملی مقاومت ادعا می‌کند که "یک نقطه استراتژیک" برای پرتاب موشک و ذخیره سلاح فراهم می‌کند.

ادعا می‌شود که پایگاه کنشت در سال۲۰۲۰ توسعه یافته و تحت مراقبت شدید قرار دارد و هر دو ماه یکبار سربازان در محل گشت می‌دهند تا از لو رفتن اطلاعات جلوگیری کنند.
پنج دریچه در سایت واقع شده است که گمان می‌رود برای دسترسی به مجموعه تونل زیرزمینی استفاده می‌شود و دو ورودی بزرگ وجود دارد که به‌نظر می‌رسد به اندازه کافی بزرگ هستند تا پرتابگرهای موشکی از آنجا تردد داشته باشند.

در همین حال اعتقاد بر این است که پنج پله یک مجموعه زیرزمینی است و تقریباً دو مایل طول دارد - و در یک منطقه کوهستانی پنهان است.
در تصاویر ماهواره‌ای که به دامنه کوه می‌رسند دو تونل دیده می‌شود - و اعتقاد بر این است که همه اینها به پایگاه کنشت نزدیک متصل هستند. تصاویر داخل یکی از شهرهای موسوم به "موشکی" رژیم ایران در این هفته منتشر شده است.

برنامه گسترده موشکی ایران مدتهاست که منشأ تنش بین ملت و غرب است زیرا تصور می‌شود این اقدامات در نقض تحریم‌های سازمان ملل بوده‌اند.
ترامپ رئیس‌جمهور پیشین هنگامی که از توافق هسته‌یی موسوم به برجام را که برای جلوگیری از جاه‌طلبیهای جمهوری اسلامی در مورد هسته‌یی طراحی شده بود، خارج شد پل‌های خود را با رژیم ایران سوزاند. و به‌نظر نمی‌رسد روابط در زمان جو بایدن رئیس‌جمهور جدید که به شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در سوریه حمله کرد، گرم شود.

ناظر هسته‌یی سازمان ملل در اوایل این هفته دریافت که رژیم ایران سیستم‌های جدیدی را برای غنی‌سازی اورانیوم - که می‌تواند برای تولید سلاحهای هسته‌یی استفاده شود - راه‌اندازی کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/97fddff4-f59d-4e3e-8c19-f3c7f91631b4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات