728 x 90

سازمانهای اطلاعاتی کشورهای هلند، سوئد و آلمان: رژیم ایران به‌دنبال فناوری تولید تسلیحات کشتار جمعی است

برنامه موشکی رژیم ایران
برنامه موشکی رژیم ایران

فاکس نیوز، روز ۱۳اردیبهشت در گزارشی درباره تلاشهای رژیم آخوندی برای دستیابی به فناوری تولید تسلیحات کشتار جمعی گفت: اخیراً آژانس‌های اطلاعاتی از هلند، سوئد و آلمان گزارش داده‌اند که رژیم ایران چندین تلاش در سال۲۰۲۰ برای دستیابی به فناوری برنامه سلاحهای کشتار جمعی خود انجام داده و تلاش خود را برای تولید سلاحهای اتمی متوقف نکرده است.

فاکس نیوز افزود بر اساس گزارشی که سازمان اطلاعاتی هلند در ماه آوریل تدوین کرده، شبکه‌هایی که برای به‌دست آوردن دانش و مواد لازم برای تولید سلاحهای کشتار جمعی تلاش کرده بودند، کشف شده و با مداخله سرویس‌های امنیتی ناکام مانده‌اند.

در گزارش سازمان اطلاعاتی هلند آمده است که کشورهایی مانند سوریه، پاکستان، ایران و کره شمالی، سال گذشته تلاش کرده‌اند که مواد و فناوری لازم برای این کار را در اروپا و هلند به دست آورند. نام جمهوری اسلامی در بخش جلوگیری از دستیابی کشورها به سلاحهای کشتار جمعی این گزارش ذکر شده است.

بر اساس گزارش هلند، "واحد مشترک ضدتکثیر (UCP) AIVD [سرویس اطلاعات و امنیت عمومی] و MIVD [سرویس اطلاعات و امنیت نظامی کشور] در حال تحقیق در مورد چگونگی تلاش کشورها برای به دست آوردن دانش و کالاهایی است که آنها برای سلاحهای کشتار جمعی‌ نیاز دارند.

هم‌چنین سرویس امنیتی سوئد نیز در گزارش سال۲۰۲۰ خود فاش کرده است که رژیم ایران به‌دنبال فناوری سوئدی برای برنامه سلاحهای هسته‌یی خود است.

بر اساس این سند «رژیم ایران اقدام به جاسوسی صنعتی کرده و عمدتاً به‌دنبال فن‌آوری پیشرفته سوئدی بوده که می‌تواند در برنامه‌های تسلیحات هسته‌یی مورد استفاده قرار گیرد».

سازمان اطلاعاتی سوئد تأکید کرده است که «رژیم ایران سرمایه‌گذاری بزرگی» در این زمینه کرده که بخشی از آن در سوئد هزینه شده است.

در گزارش سرویس اطلاعات سوئد اشاره شده که حکومت ایران «به‌دنبال کسب اطلاعات از دانشگاهها و کالج‌های سوئد است و تلاش‌هایی برای جذب کارکنان جامعه تحقیقاتی سوئد» نیز انجام داده است.

شبکه فاکس نیوز هم‌چنین خبر داد که آژانس اطلاعاتی باواریا، یکی از ایالت‌های جنوبی آلمان، نیز در ماه آوریل سال‌جاری در گزارش سال۲۰۲۰ خود اعلام کرد: «کشورهایی مانند ایران، کره شمالی، سوریه و پاکستان در تلاش هستند که زرادخانه تسلیحات کشتار جمعی خود را تولید یا نوسازی کنند».

به گزارش فاکس نیوز، یافته‌های نگران‌کننده سازمانهای اطلاعاتی اروپا «بحثی جدی درباره برنامه هسته‌یی رژیم ایران ایجاد می‌کند و این پرسش را پیش می‌کشد که آیا ایالات متحده باید به توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ با رژیم ایران باز گردد؟» منتقدان این توافقنامه پیش‌تر هم استدلال می‌کردند که توافق اتمی در بهترین حالت محدودیتی موقت در برابر تلاش رژیم ایران برای پیوستن به باشگاه کشورهایی با سلاح هسته‌یی است.

علاوه بر این روز دوشنبه سخنگوی تد کروز، سناتور جمهوری‌خواه، نیز به فاکس نیوز گفت: «برنامه رژیم ایران برای استفاده از سلاحهای کشتار جمعی علیه آمریکا و متحدان ما هرگز متوقف نشده است. با این‌همه دولت بایدن، مانند دولت اوباما، می‌خواهد تمام فشارهای معنی‌دار علیه این رژیم را از میان برداشته و صدها میلیارد دلار به آن برساند».

هم‌چنین جیسون برودسکی به فاکس نیوز گفت: «من فکر می‌کنم این یافته‌ها نشان می‌دهد که فضای آسان‌گیرانه‌ای که اروپایی‌ها برای رژیم ایران فراهم کرده‌اند به جاسوسی صنعتی و دیگر فعالیت‌های امنیتی و اطلاعاتی ایران منجر شده است».

برودسکی اضافه کرد که «این یافته‌ها هم‌چنین ضرورت این مسأله را نشان می‌دهد که انگلستان، فرانسه، آلمان و ایالات متحده باید توضیحات قانع‌کننده‌ای از تهران در مورد آثار اورانیوم یافته شده در سایت‌های اعلام نشده طلب کنند».

علاوه بر جاسوسی صنعتی و فناوریهای قابل استفاده در سلاحهای کشتار جمعی و تسلیحات هسته‌یی، در بخشی از گزارش سرویس‌های اطلاعاتی سوئد به جاسوسی مأموران رژیم ایران علیه پناهندگان و اپوزیسیون در این کشور اشاره شده و آمده است که رژیم ایران عمدتاً از پناهندگان و مخالفان ایرانی که به‌عنوان تهدیدی برای رژیم روحانیت حاکم در نظر گرفته می‌شود، جاسوسی می‌کند.

سخنگوی تد کروز افزود: "سناتور کروز سالها برای جلوگیری از وقوع چنین وضعیتی جنگیده بود و هم‌چنان تأکید می‌کند که هر معامله‌ای با رژیم ایران که به‌عنوان پیمان نامه‌یی به سنا نیامده و توسط سنا تصویب نشده باشد، می‌تواند توسط دولت آینده برگردانده شود."...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7026f1fb-4909-41d0-ac21-f28d9f4256dc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات