728 x 90

سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی رژیم اسد را به حمله با سلاح شیمیایی متهم می‌کند

حمله شیمیایی توسط رژیم اسد به مردم سوریه
حمله شیمیایی توسط رژیم اسد به مردم سوریه

ند پرایس، سخنگوی وزارت‌خارجه در بیانیه مطبوعاتی: سازمان منع استفاده از سلاح های شیمیایی رژیم اسد را به حمله با سلاح شیمیایی متهم می‌کند.
در بیانیه ند پرایس که روز ۲۵فروردین در سایت وزارت‌خارجه آمریکا منتشر شده است آمده است:

در تاریخ ۱۲آوریل ۲۰۲۱، تیم تحقیق و شناسایی (IIT) وابسته به سازمان منع استفاده از سلاحهای شیمیایی (OPCW) دومین گزارش خود را که یک حمله دیگر با سلاحهای شیمیایی در سوریه را به رژیم اسد نسبت می‌داد، منتشر کرد. گزارش IIT نتیجه گرفت که دلایل منطقی وجود دارد که حاکی از آن است که در ۴فوریه ۲۰۱۸، نیروی هوایی رژیم اسد در سراقب سوریه، با پرتاب یک سیلندر حاوی کلر در سراقب سوریه، گاز شیمیایی در منطقه وسیعی پراکنده شد. این عمل رنج عمدی و غیرعقلانی بر قربانیان سوری تحمیل کرد.

در این بیانیه آمده است این یافته اخیر نباید برای کسی تعجب‌آور باشد. رژیم اسد مسئول جنایات بی‌شماری است که برخی از آنها مصداق جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت است. این رژیم دائماً با مرگ و نابودی به درخواستهای مردم سوریه برای اصلاح و تغییر پاسخ داده است. این جنایات کاملاً مستند شامل استفاده از سلاحهای شیمیایی است و این تازه‌ترین گزارش در پی اولین گزارش IIT در سال گذشته است که مسئول سه حمله سلاح شیمیایی دیگر را رژیم اسد اعلام کرد.

ایالات متحده با نتیجه‌گیری OPCW تشریح شده در این گزارش موافقت می‌کند و کماکان ارزیابی می‌کند که رژیم اسد مواد شیمیایی کافی را برای استفاده از گاز سارین، تولید و بکارگیری مهمات با گاز کلر و تولید سلاحهای شیمیایی جدید حفظ کرده است. به‌رغم تلاشهای OPCW برای ترغیب رژیم اسد به پایبندی به تعهداتش تحت کنوانسیون سلاحهای شیمیایی و قطعنامه ۲۱۱۸ شورای امنیت سازمان ملل، رژیم اسد هم‌چنان به فراخوانهای جامعه جهانی برای افشای کامل و از بین بردن قابل راستی‌آزمایی برنامه سلاحهای شیمیایی خود بی‌توجهی می‌کند. گزارش OPCW تازه‌ترین یادآوری سرپیچی آشکار اسد از حاکمیت قانون است.

باید آماده باشیم تا رژیم اسد و هر کسی که استفاده از این سلاحهای وحشتناک را انتخاب می‌کند مورد حسابرسی قرار دهیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bedc10f4-7b90-4fb5-b873-c20cfb124f02"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات