728 x 90

سازمان ملل متحد حمله به فرودگاه یمن را محکوم کرد

مارتین گریفتس؛ فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن
مارتین گریفتس؛ فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن

آنتونیو گوترز، دبیرکل سازمان ملل، طی بیانیه‌یی حمله به فرودگاه عدن را محکوم کرد. در بیانیه دبیرکل که توسط سخنگوی وی منتشر شده آمده است: دبیرکل حمله انزجار‌آور به فرودگاه عدن را اندکی پس از ورود کابینه تازه تأسیس یمن، که منجر به کشته و زخمی شدن دهها نفر شد، محکوم می‌کند.

مارتین گریفتس؛ فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن روز پنجشنبه ۱۱دی ضمن محکوم کردن حمله به فرودگاه عدن پایتخت یمن؛ آن را یک جنایت جنگی نامید.
وی این حمله را که منجر به کشته شدن ۲۵نفر و مجروح شدن ۱۱۰نفر از جمله تعدادی زن و کودک شد را هولناک و تلاشی عامدانه برای تبدیل امید به تشکیل دولت جدید یمن به شکاف و ناامیدی و ناکام کردن تلاش‌ها برای تحقق صلح و کاهش درد و رنج مردم یمن توصیف کرد.


این در حالی است که خبرگزاری رسمی یمن به‌نقل از احمد بن مبارک وزیر خارجه این کشور اعلام کرد که وی در یک تماس تلفنی با مارتین گریفتس تأکید کرده است که «این اقدام تروریستی که عاملان آن شبه‌نظامیان حوثی هستند نه تنها دولت بلکه تلاش‌های آن و آرمانها و آرزوهای مردم یمن برای تحقق امنیت، ثبات و صلح را هدف قرار می‌دهد».
خاطرنشان می‌شود که دولت قانونی یمن پنجشنبه طی اولین نشست خود در کاخ المعاشیق در عدن، اعلام کرد که «حمله به فرودگاه عدن توسط موشکهای هدایت‌شونده انجام شده و احتمال استفاده از خمپاره یا مواد منفجره کاملاً منتفی است». بنا‌ به اعلام دولت قانونی یمن «اطلاعاتی در دست هست که نشان می‌دهد کارشناسان رژیم ایران چندین ماه برای چنین حمله‌یی برنامه‌ریزی می‌کردند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/95767f3b-def5-43bb-8925-4749bc8907f2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات