728 x 90

سازمان ملل خواستار قطع رابطه جامعه جهانی با ارتش میانمار شد

سازمان ملل خواستار قطع رابطه جامعه جهانی با ارتش میانمار شد
سازمان ملل خواستار قطع رابطه جامعه جهانی با ارتش میانمار شد

هیأت حقیقت‌یاب سازمان ملل ‌متحد با انتشار گزارشی در روز چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۹۸ با اشاره به «نسل‌کشی» و «ارتکاب جنایت علیه بشریت» توسط فرماندهان ارتش میانمار علیه اقلیت روهینگیا، از جامعه جهانی خواست تا هر گونه حمایت و همکاری با ارتش این کشور را متوقف کند.

در قسمتی از این گزارش آمده است:‌ بیش از یک میلیون اقلیت روهینگیایی تحت تاثیر سیاست «پاکسازی قومی» در منطقه راخین میانمار مجبور به فرار و ترک محل زندگی خود شده‌اند.

در گزارشهای قبلی سازمان ملل نیز گفته می‌شد عملیات‌های نظامی ارتش علیه روهینگیایی‌ها، با کشتار، تجاوزهای گروهی و دیگر جنایات علیه بشریت همراه بوده و رهبران ارتش باید دادگاهی شوند.

لازم به یادآوری است که سازمان حقوق‌بشری عفو بین‌الملل روز جمعه ۲۴ شهریور ۹۶ با انتشار عکسهای ماهواره‌یی از به آ تش کشیدن روستاهای مسلمانان روهینگیا توسط نیروهای امنیتی دولت میانمار خبر داده بود.

عفو بین‌الملل افزوده بود:‌ این تصاویر از تلاش سازمان‌یافته برای بیرون راندن مسلمانان به خارج از میانمار حکایت دارد. در همین حال ارتش میانمار مدعی است که با غیرنظامیان کاری ندارد و با شورشیان می‌جنگد.

از شروع ناآرامی‌ها در میانمار تا آنزمان بیش از ۳۸۹هزار نفر از مسلمانان روهینگیا گریخته‌اند. 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a186a2b5-2194-41df-9f92-83e763311fcb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات