728 x 90

سازمان ملل تحرکات نظامی حشد الشعبی را محکوم کرد

پلیس عراق
پلیس عراق

در حالی‌که گروه تروریستی حشدالشعبی وابسته به رژیم ایران در اعتراض به بازداشت یکی از سرکردگان ارشد خود منزل مصطفی کاظمی، نخست‌وزیر عراق را محاصره کرده و ورودی‌های منطقه سبز بغداد را نیز مسدود کرده است، جنین بلاسخارت نماینده ویژه سازمان ملل در امور عراق، این تحرکات آشوبگرانه را محکوم کرد.

شامگاه چهارشنبه، پنجم خردادماه، جنین بلاسخارت، نماینده ویژه سازمان ملل در امور عراق، با انتشار بیانیه‌یی ضمن محکوم کردن حشدالشعبی، هر گونه استفاده از نیروی نظامی علیه قانون و حکم دادگاه را در راستای ناامن کردن عراق و از بین بردن ثبات این کشور وصف کرد.

بلاسخارت در بیانیه خود متذکر شد، این اقدامات موجب تضعیف دولت فدرال عراق و عدم اطمینان کشورهای منطقه و جهان به آن خواهد بود (باس‌نیوز - ۵خرداد).

پلیس عراق روز چهارشنبه (۲۶ مه) یکی از سرکردگان حشدالشعبی، گروه شبه نظامی مورد حمایت رژیم ایران را بازداشت کرد. یک منبع اطلاعاتی به خبرگزاری فرانسه گفته است که قاسم مصلح به برنامه‌ریزی برای قتل یک چهره فعال سیاسی و دموکراسی‌خواه در عراق متهم شده است.

قاسم مصلح اولین سرکرده رده بالای گروه حشدالشعبی است که در ارتباط با قتل فعالان سیاسی و روزنامه‌نگاران در عراق دستگیر می‌شود؛ قتل‌هایی که از سال ۲۰۱۹ آغاز شدند.

یک سخنگوی حشدالشعبی و نیز چند منبع دیگر چهارشنبه شب (پنجم خرداد) اعلام کردند که مصلح آزاد شده است اما دولت عراق هنوز این خبر را تایید نکرده است.

یک منبع امنیتی به خبرگزاری فرانسه گفته است که پلیس امنیت عراق قاسم مصلح را که فرمانده عملیاتی گروه حشدالشعبی در استان انبار است، در بغداد دستگیر کرده است. به گفته این مامور امنیتی، مصلح دستور کشتن ایهاب الوزنی و فهیم الطایی را صادر کرده است.

ایهاب الوزنی، فعال سیاسی کرد و مخالف دخالت و نفوذ رژیم ایران در عراق روز ۹ مه مقابل منزلش در شهر کربلا توسط یک موتورسوار به قتل رسید.

فهیم الطایی نیز به روشی مشابه در دسامبر ۲۰۱۹ کشته شد. او یکی از چهره‌های اصلی اعتراضات ضد دولتی در کربلا بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/732d279a-4f57-40e0-a995-02cd859b8977"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات