728 x 90

سازمان ملل: آواره شدن ۵۲هزار نفر در غزه / تحقیقات عفو بین‌الملل

حملات اسرائیل به غزه
حملات اسرائیل به غزه

آژانس امدادرسانی سازمان ملل سه‌شنبه ۲۸اردیبهشت، اعلام کرد از شروع جنگ در نوار غزه بیش از ۵۲هزار فلسطینی در اثر حملات هوایی آواره شده‌اند و حدود ۴۵۰ساختمان تخریب یا آسیب جدی دیده‌اند. (عرب نیوز به‌نقل از رویترز).

جنس لارک، سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل (OCHA) در ژنو در گفتگوی خود به خبرنگاران گفت تقریباً ۴۷۰۰۰نفر از آوارگان در ۵۸مدرسه تحت پوشش سازمان ملل در نوار غزه پناه داده شده‌اند.

وی افزود: ۱۳۲ساختمان تخریب شده و ۳۱۶ ساختمان آسیب جدی دیده است، از جمله ۶بیمارستان و ۹مرکز مراقبتهای بهداشتی اولیه و یک کارخانه آب شیرین، که دسترسی به آب آشامیدنی حدود ۲۵۰۰۰۰نفر را تحت تأثیر قرار داده است.

سخنگوی سازمان بهداشت جهانی مارگارت هریس گفت: «کمبود شدید تجهیزات پزشکی، خطر بیماریهای واگیردار از طریق آب و شیوع کووید-۱۹ به‌دلیل ازدحام آوارگان در مدارس وجود دارد».

عفو بین‌الملل مستقر در لندن خواستار تحقیقات در مورد حملات هوایی به ساختمانهای مسکونی در غزه شد.

گروه حقوق مدنی عفو بین‌الملل در بیانیه جداگانه‌ای در مورد این درگیریها گفت، حملات هوایی اسراییل به ساختمانهای مسکونی ممکن است جنایات جنگی محسوب شود (عرب نیوز ۲۸ اردیبهشت).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/19a13aa5-009d-41b7-ba92-0a2012820f9d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات