728 x 90

سازمان ملل متحد: کودکان با گلوله مستقیم نیروهای امنیتی کشته شده‌اند و برخی دیگر زیر شکنجه جان‌باخته‌اند

حمله با دانش آموزان در مدارس
حمله با دانش آموزان در مدارس

کمیته حقوق کودکان سازمان ملل متحد روز دوشنبه ۲۵مهر، با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن نقض فاحش کودکان از سوی رژیم ایرا ن، خواستار توقف فوری کشتن و بازداشت آنها شد.
در این بیانیه با اشاره به کشته‌شدن دست‌کم ٢٣ کودک و نوجوان از جمله یک کودک ١١ساله در اعتراضات سراسری، آمده است، برخی از این کودکان با گلوله مستقیم نیروهای امنیتی کشته شده‌اند و برخی دیگر زیر شکنجه جان‌باخته‌اند.
بر اساس گزارش سازمان ملل بسیاری از خانواده‌های داغدار گفته‌اند تحت فشار نیروهای امنیتی مجبور به اعتراف ساختگی مبنی بر خودکشی فرزندان‌شان شده‌اند.
این کمیته بازداشت دانش‌آموزان و شکنجه برخی از آنها و انتقال برخی از دانش آموزان به مراکز روانشناختی به‌منظور تأدیب‌شان را محکوم کرد و از اخراج انتقام‌جویانه شمار زیادی از دانش آموزان دبیرستانی ابراز نگرانی کرد.
کمیته حقوق کودکان سازمان ملل در بخش پایانی بیانیه خود بر تعهد خود بر ادامه مانیتورینگ وضعیت کنونی در ایران و سرکوب و نقض حقوق کودکان توسط رژیم ایران تأکید کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cd08e533-a8e5-4625-b8a4-27690f799778"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات