728 x 90

سازمان عفو بین‌الملل خواستار لغو فوری حکم اعدام محمد قبادلو شد

محمد قبادلو
محمد قبادلو

عفو بین‌الملل روز شنبه ۳دیماه در رشته توئیتی خواستار لغو فوری حکم اعدام محمد قبادلو شد. این سازمان از جامعه جهانی خواست، درباره شکنجه احتمالی این زندانی تحقیق کند و از ابزارهای خود برای جلوگیری از به‌دار آویختن او استفاده کند.

سازمان عفو بین‌الملل با اشاره به این‌که محمد قبادلو ۲۲ساله در خطر اعدام فوری قرار دارد از مقام‌های رژیم آخوندی خواست، هر چه سریع‌تر این حکم را متوقف کنند.

این سازمان حقوق‌بشری در رشته توئیتی با اشاره به گزارش رسمی پزشکی قانونی در مورد کبودی و جراحات بدن او خواستار تحقیق در مورد "شکنجه و بدرفتاری" با این بازداشت شده در جریان اعتراضات و پاسخگو ساختن مسئولان امر شد.

عفو بین‌الملل از جامعه بین‌المللی خواسته تا از همه ابزارهای خود برای اعمال فشار بر رژیم ایران در جلوگیری از اعدام قبادلو استفاده کند تا در شرایطی که در جهان درگیر جشن کریسمس و سال نو است قربانی دیگری" به پای چوبه‌دار نرود.

محمد قبادلو که بازداشت او در جریان اعتراضات پرند صورت گرفته به اعدام محکوم شده است. او متهم است که گروهی از مأموران نیروی انتظامی را زیر گرفته و یکی از آنها را به‌قتل رسانده است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e24a5bf5-fb5f-4497-9eea-a584f3d21134"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات