728 x 90

سازمان جهانی بهداشت: سونامی کووید-۱۹ سیستم‌های درمانی را به سمت فروپاشی می‌کشاند

سازمان بهداشت  جهانی
سازمان بهداشت جهانی

تدروس آدهانوم گبریسوس؛ رئیس سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه ۸دی در یک کنفرانس خبری نگرانی خود از فروپاشی سیستمهای درمانی را به‌دلیل سونامی کووید ۱۹ اعلام کرد.

وی در این کنفرانس خبری گفت: «من بسیار نگرانم که سویه امیکرون که مسری‌تر است همزمان با سویه دلتا باعث سونامی موارد ابتلائهای روزانه شود. این موضوع فشار زیادی بر سیستم‌های درمانی در جهان وارد می‌کند و آنها را به مرز فروپاشی می‌کشاند».

گبریسوس در ادامه سخنان خود افزود: «با طولانی شدن این بیماری همه‌گیر، این امکان وجود دارد سویه‌های جدید در تقابل با راه‌کارهای ما قرار گیرند و در برابر واکسنهای فعلی یا ابتلائهای گذشته کاملاً مقاوم شوند».

این سخنان در حالی بیان شد که آمار مبتلایان در فرانسه رکورد شکست و وزیر بهداشت این کشور در جلسه مجمع ملی گفت: «در ۲۴ساعت گذشته حدود ۲۰۸هزار ابتلا در فرانسه ثبت شده است. ارقامی که باعث سرگیجه می‌شوند».

از سویی دیگر؛ دانمارک نیز که در حال حاضر نسبت به جمعیت خود با بیشترین موارد روزانه ابتلا به کووید-۱۹ روبه‌رو است، در روز چهارشنبه ۲۳هزار و ۲۲۸ ابتلای جدید را ثبت کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0368e97f-7f72-4b72-b477-8491330ee6e9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات