728 x 90

سازمان جهانی بهداشت: برای وضعیت بدتر آماده شوید

سازمان جهانی بهداشت
سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه ۸دیماه با اشاره به این‌که با وجود تمام تلاش‌های انجام شده در سراسر جهان به کشورها هشدار داد که خود را برای شرایط «بدتر» آماده کنند.

مایکل رایان، رئیس شرایط اضطراری سازمان جهانی بهداشت در آخرین کنفرانس مطبوعاتی خود در سال جاری میلادی اعلام کرد: «این یک زنگ خطر است... این بیماری همه‌گیر به‌سرعت در سراسر جهان گسترش یافته و هر گوشه از کره زمین را تحت تأثیر قرار داده است، با این وجود هنوز بدترین شرایط روی نداده است».

وی افزود: «اگر چه می‌دانیم که این ویروس به‌راحتی گسترش می‌یابد و افراد را می‌کشد، اما باید توجه داشت که نرخ مرگ و میر این بیماری در مقایسه با سایر بیماریهای در حال ظهور نسبتاً پایین است و به همین دلیل «باید برای هر چیزی در آینده آماده باشیم؛ زیرا ممکن است حتی وضعیت بدتری روی دهد».

بروس آیلوارد، همکار دکتر رایان و مشاور سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کرد که با وجود تلاش‌های در خور توجهی که در مبارزه با کووید۱۹ انجام شده، از جمله ساخت واکسن‌هایی مؤثر در زمانی کوتاه، وضعیت امروزی جهان به دور از آمادگی برای مبارزه با همه‌گیریهای دیگر در آینده است.

او افزود: «ما در حال عبور از موج دوم و سوم این ویروس هستیم و هنوز نتوانسته‌ایم آن را مدیریت کنیم».

تاکنون ابتلای بیش از ۸۱میلیون و ۴۷۹هزار نفر در سراسر جهان به کووید۱۹ تأیید شده است و از این تعداد بیش از ۱میلیون و ۷۷۸هزار نفر جان‌باخته‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cb86d415-6db6-480f-ba98-d6156bbc5424"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات