728 x 90

سازمان بین‌المللی کار: از بین رفتن ۲۵۵میلیون شغل تمام وقت بر اثر پاندمی کرونا

سازمان بین‌المللی کار(ILO)
سازمان بین‌المللی کار(ILO)

سازمان بین‌المللی کار(ILO) در گزارشی اعلام کرد محدودیتهای اعمال شده توسط دولتها برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا موجب از میان رفتن ۸.۸ درصد از ساعت‌های کار در سراسر جهان شده که معادل ۲۵۵میلیون شغل تمام وقت است.
بر اساس تازه‌ترین گزارش سازمان بین‌المللی کار و با بررسیهای انجام شده تبعات شیوع این بیماری بر اشتغال، چهار برابر سنگین‌تر از بحران اقتصادی در سال۲۰۰۸ بوده و جدی‌ترین بحران بازار کار پس از رکود بزرگ در سال۱۹۲۹ به‌شمار می‌رود.

به گزارش یورونیوز سه‌شنبه ۷بهمن، گای رایدر، مدیر سازمان بین‌المللی کار با بیان این‌که برای جبران خسارت وارد شده به بازار جهانی کار نیازمند تزریق کمک ۳هزار و ۷۰۰میلیارد دلاری توسط دولتها می‌باشد، وی این رقم را معادل ۴.۴درصد از تولید ناخالص داخلی جهان ارزیابی کرد.
وی در قسمت دیگری با بیان این مطلب که بر اساس اطلاعات کسب شده توسط سازمان بین‌المللی کار، زنان و جوانان بیشترین آسیب را از محل بیکاری ناشی از شیوع ویروس کرونا متحمل شده‌اند و در صورت بی‌توجهی دولتها به تبعات شیوع این بیماری در بازار کار، نگرانی از به‌وجود آمدن یک نسل از دست رفته که در میان‌مدت فرصت پیدا کردن شغل را پیدا نخواهند کرد، کاملاً جدی است.
باید خاطرنشان کرد که گزارش سازمان بین‌المللی کار در عین‌حال از رونق نسبی بازار کار مشاغل مرتبط با خدمات مالی، بیمه و ارتباطات در سه ماهه دوم و سوم سال۲۰۲۰ حکایت دارد. این سازمان هم‌چنین ابراز امیدواری نمود که با گسترش واکسیناسیون کووید-۱۹، بازار جهانی کار از نیمه دوم سال۲۰۲۱ شاهد رشد معنادار فرصت‌های شغلی تازه باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0d0300a1-42a0-4fe2-be43-966cf75cb006"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات