728 x 90

سازمان بهداشت جهانی بر عمومی بودن واکسن کرونا تأکید دارد

سازمان بهداشت جهانی بر عمومی بودن واکسن کرونا تأکید دارد
سازمان بهداشت جهانی بر عمومی بودن واکسن کرونا تأکید دارد

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت تأکید خود بر عمومی بودن واکسن کرونا را روز جمعه ۲۳خرداد۹۹ تکرار کرد و گفت باید شمار بیشتری از رهبران جهان به صف کسانی بپیوندند که تعهد داده‌اند واکسن مقابله با کووید-۱۹ به‌عنوان یک کالای عمومی و غیررقابتی در سطح بین‌المللی تولید خواهد شد.
تدروس آدانوم در جریان کنفرانس خبری بر جهانی بودن عزمی برای ارائه برابر و عادلانه واکسن احتمالی ویروس کرونا به‌وجود بیاید، حتی پیش از آن‌که خود واکسن تولید شود، تأکید کرد.
وی گفت: بسیاری از رهبران جهان این ایده که واکسن باید یک کالای عمومی بین‌المللی باشد را اشاعه کرده‌اند، اما تأکید بر این مهم باید هم‌چنان ادامه یابد.
تد روس اضافه کرد: ما واقعاً به یک تعهد سیاسی بین‌المللی نیاز داریم، حتی پیش از آن که واکسن تولید شود.

این سخنان مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در پاسخ به پرسش‌های مطرح‌شده پیرامون دسترسی برابر به واکسن احتمالی و این‌که ممکن است برخی کشورها از ارائه عمومی آن به‌خصوص به کشورهای فقیرتر خودداری کنند، مطرح شده است.
لازم به یادآوری است که کالای عمومی، کالایی غیررقابتی‌ست، به این معنی که دسترسی کالا برای کسی محدود نیست و نمی‌توان آن را به فرد یا افرادی اختصاص داد و دیگران را مستثنی کرد.
در حال حاضر ۱۰کاندیدا از سوی سازمان جهانی بهداشت به‌عنوان واکسن‌هایی که در مرحله آزمایش روی انسان‌ها هستند ثبت شده‌ است.
گفتنی است که یکی از جدی‌ترین کاندیداها که در آستانه فاز سوم (از چهار فاز) کارآزمایی بالینی قرار دارد، واکسن دانشگاه آکسفورد و شرکت داروسازی چندملیتی «آسترازنـِکا» است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/404be733-4894-4a8b-8c85-97d6ef0f22cb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات