728 x 90

ناتو: ما متعهدیم که رژیم ایران هرگز سلاح هسته‌یی تولید نکند

 نشست سازمان آتلانتیک شمالی
نشست سازمان آتلانتیک شمالی

اجلاس رهبران سازمان آتلانتیک شمالی؛ ناتو؛ روز دوشنبه ۲۴خرداد با انتشار بیانیه‌یی ضمن اعلام تعهد خود مبنی بر ممانعت از دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته ای؛ حمایت این رژیم از نیروهای نیابتی را محکوم کردند.
در قسمتی از این بیانیه آمده است «ما متعهدیم که رژیم ایران هرگز سلاح هسته‌یی تولید نکند. ما از رسیدن به هدف منع گسترش سلاحهای هسته‌یی ناشی از برجام و اطمینان یافتن از ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌یی ایران حمایت می‌کنیم».


بیانیه رهبران ناتو هم‌چنین با اشاره به نقش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌نویسد «ما برای اطمینان یافتن از اجرای تعهدات مربوط به پیمان منع گسترش و سایر تعهدات توسط ایران، قویاً از آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌یی حمایت می‌کنیم».
بیانیه رهبران ناتو هم‌چنین با اشاره به دخالت‌های رژیم ایران و برنامه موشکی آن اضافه می‌کند: «ما حمایت رژیم ایران از نیروهای نیابتی و بازیگران مسلح غیردولتی، شامل تأمین مالی، آموزش و گسترش فناوری موشکی و تسلیحاتی آنها را محکوم می‌کنیم. ما از رژیم ایران می‌خواهیم همه فعالیت موشکی بالستیکی مغایر با قطعنامه ۲۲۳۱ را متوقف و از اقدامات بی‌ثبات کننده خودداری کند و نقش سازنده‌یی در تقویت ثبات منطقه‌یی و صلح ایفا نماید».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d34e89b0-ddf8-400b-85d3-006c87831488"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات