728 x 90

زندگی شماری از زندانیان سیاسی بیمار در فقدان رسیدگیهای ضروری پزشکی در معرض خطر است

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

زندگی شماری از زندانیان سیاسی بیمار در فقدان رسیدگیهای ضروری پزشکی در معرض خطر است

فراخوان به اقدام فوری برای آزادی زندانیان سیاسی بیمار

 

زندانی سیاسی مهران قره‌باغی در زندان شیبان اهواز که از بیماری قلبی و درد چشم رنج می‌برد و به‌تازگی به‌دلیل آلودگی آب و غذای زندان، دچار عفونت روده شده است، از حداقل رسیدگیهای پزشکی محروم است. زندانبانها نه تنها اقدامی برای معالجه او نمی‌کنند بلکه به خانواده‌اش نیز اجازه نمی‌دهند امکان مداوای او را در بیرون از زندان فراهم کنند. مهران ۳۲ ساله، که از سال ۹۸ در زندان به سر می‌برد، به ۱۱ سال زندان محکوم شده است.

زندانی سیاسی فاطمه ضیایی آزاد در حالی‌که به بیماری ام‌اس مبتلاست، از دردهای شدید رنج می‌برد و در زندان از دسترسی به پزشک و داروهای ضروری محروم است. فاطمه ضیایی که دو دخترش از مجاهدین هستند از زندانیان دهه ۶۰ می‌باشد و در سالهای گذشته بارها دستگیر و جمعاً بیش از ۱۰ سال در زندانها و شکنجه‌گاههای این رژیم به سر برده است. وی برای آخرین بار در شهریور ۱۴۰۱ به ۶سال و نیم زندان محکوم شده است.

زندانی سیاسی میریوسف یونسی، ۷۰ساله در زندان اوین، به‌دلیل بیماری و درد در ناحیه شکم و گوش نیاز به‌عمل جراحی دارد اما زندانبانان، از انتقال او به بیمارستان جلوگیری می‌کنند. خانواده او تاکنون سه بار برای وی تخت بیمارستان و دکتر متخصص رزرو کرده‌اند، اما زندانبانان هر بار در آخرین لحظه با کارشکنی مانع انتقال او شده‌اند.

منوچهر فلاح و حافظ فروحی دو زندانی سیاسی در زندان لاکان رشت از روز اول مرداد ۱۴۰۳، در اعتراض به بلاتکلیفی دست به اعتصاب غذا زده‌اند. حافظ فروحی از بازداشت شدگان قیام سراسری ۱۴۰۱، مدت ۱۹ماه است که در بلاتکلیفی به‌سر می‌برد. منوچهر فلاح ۳۴ساله است و در خرداد ۱۴۰۲ دستگیر شده است و با این‌که قرار وثیقه برای او صادر شده، از آزادی او با وثیقه ممانعت به‌عمل می‌آورند. این دو زندانی به‌رغم وضع وخیم جسمی، اعلام کرده‌اند که تاحصول نتیجه به اعتصاب غذای خود ادامه خواهند داد.

مقاومت ایران خواستار اقدام فوری شورا و کمیسرعالی حقوق‌بشر و گزارشگر ویژه درباره وضعیت حقوق‌بشر در ایران و دیگر مراجع مدافع حقوق‌بشر برای آزادی فوری زندانیان بیمار می‌باشد.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۶ مرداد ۱۴۰۳ (۶ اوت ۲۰۲۴)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/085db1b4-5694-4d58-a71d-fe62a094defe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات