728 x 90

زن ایرانی پیشتاز نبرد با بنیادگرایی دینی

زن ایرانی پیشتاز نبرد با بنیادگرایی دینی
زن ایرانی پیشتاز نبرد با بنیادگرایی دینی

بنیادگرایی دینی و نظام منتج از آن (ولایت فقیه)، اکنون فقط دامنگیر مردم ایران نیست. این نظام سرطانی از مرزهای ایران فراتر رفته و بسیاری از کشورهای منطقه را دچار تروریسم، ناامنی، ارعاب و خشونت کور کرده است. خامنه‌ای و سردمداران فاشیستی نظامش به‌نام اسلام و صدور انقلاب، اساس سیاست خارجی خود را بر دخالت در امور دیگر کشورها قرار داده‌اند. این اختاپوس کریه اگر چه طی سالیان با سرمایه‌گذاریهای کلان و تولید سلاحهای کشتار جمعی و ایجاد پایگاههای مختلف از مزدوران در کشورهای عربی و مسلمان درصدد ابقای وضعیت خود بوده است اما در مواجهه با مقاومت ایران، چاره‌ای جز شکست و عقب‌نشینی نداشته است؛ زیرا مقاومت ایران به یک سلاح کارآمد و استثنایی مسلح است. این سلاح درست قلب و مغز هیولا را نشانه رفته است.

مریم رجوی در اجلاس جهانی ایران آزاد ۱۴۰۲ این سلاح کارآمد را «اسلام دموکراتیک» نامید و آن را دلیل «شکست ایدئولوژیک» این نظام عنوان کرد.

 

نقش هژمونیک زنان در مقاومت ایران

بنیادگرایی دینی، دینامیسم خود را از خصیصهٔ زن‌ستیزی می‌گیرد حال آن‌که مجاهدین و مقاومت ایران در اندیشه و عمل به برابری زن و مرد معتقد هستند؛ از این رو آنتی‌تز ارتجاع دینی به‌شمار می‌آیند. زنان در سازمان رزم و تشکیلات مجاهدین و نیز در سایر نهادها و ارگانهای کلیدی این مقاومت نقش هژمونیک به‌عهده دارند. بنابراین مسیری که مقاومت ایران طی‌کرده درست معکوس مسیری است که بنیادگرایی دینی در آن قرار دارد.

این نقش هژمونیک [که گفتیم آنتی‌تز بنیادگرایی است]، محصول سالیان نبرد تنگاتنگ در میدانهای رویارویی با نظام ولایت فقیه است. به‌تعبیر گویاتر چنین جایگاهی را کسی به زنان پیشتاز این مقاومت اعطا نکرده است؛ آنها خود آنها را به‌دست آورده‌اند؛ البته در زیر چتر رهبری و تشکیلاتی که به برابری زن و مرد و فراتر از آن نقش هژمونیک و پیشتاز زنان باور داشته است.

خانم رجوی در همین سخنرانی‌اش گفت: «در مبارزه با خمینی و رژیمش، دهها هزار زن مجاهد، شهید یا زندانی و شکنجه شده‌اند. با چنین سابقه و پشتوانه و تاریخچه‌ای است که امروز دختران و زنان شورشگر با شجاعت حداکثر فرماندهی صحنه‌های نبرد با دژخیمان را به‌دست می‌گیرند.

زنانی که اراده کرده‌اند دیکتاتوری دینی آخوندها را با همه شقاوتش به‌زیربکشند. راستی چه سرمایه‌یی ارزشمند‌تر و مؤثرتر و کارآمدتر از این برای کسب آزادی و تضمین دموکراسی و برابری.

به‌همین دلیل رژیم و پاسدارانش سراپا از این مقاومت و این زنان پیشتاز وحشت دارند. در هرکجا از شهرها و خیابانهای ایران تا اشرف۳ و تا سراسر جهان»

 

جبهه متحد ضد بنیادگرایی

مریم رجوی در اجلاس جهانی ایران آزاد ۱۴۰۲با برجسته‌کردن نقش رهبری‌کنندهٔ زنان در نبرد با بنیادگرایی دینی، نمایندگان و منتخبان مردم از سراسر جهان، کشورهای خاورمیانه و همهٔ کشورهای اسلامی و عربی و مسلمانان را به همبستگی و همراهی با مردم ایران در یک جبهه متحد در برابر نظام ولایت فقیه و بنیادگرایی تحت نام اسلام فراخواند.

این فراخوان در همان اجلاس با پاسخ مثبت مواجه شد. برخی از دوستان مقاومت ایران از کشورهای عربی و مسلمان در این باره سخنرانی کردند. آنها بر نقش پیشتاز زن ایرانی در سازمان مجاهدین و مقاومت ایران انگشت گذاشته و بر برنامهٔ ۱۰ماده‌ای مریم رجوی برای ایران آزاد و رهایی کشورهای منطقه از چنگ بنیادگرایی دینی تأکید کردند.

برای تعمیق آنچه گفتیم، در این گزیده، برخی از آنها را مرور می‌کنیم:

 

اسما رواحنه نمایندهٔ پارلمان اردن: خانم رجوی شما از سختیهای بسیاری گذشته‌اید و تبدیل به اسطوره و الگویی برای جهانیان شده‌اید. ما به‌عنوان زنان قربانیان شرایط کنونی هستیم و من می‌خواهم اعلام کنم که در کنار شما هستیم.

درود می‌فرستم به اشرفیان به‌خصوص خواهران مجاهد در اشرف و به همهٔ زنان منطقه که قربانی استبداد هستند و رژیم ایران اولین عامل شرایط کنونی است».

 

سهام بادی وزیر زنان تونس (۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴): «درود می‌فرستم به زنان زندانی سیاسی در ایران و هم‌چنین زنانی که از رژیم حاکم بر ایران رنج بسیارکشیده‌اند.

من به‌عنوان یک زن، به‌زنانی درود می‌فرستم که تبدیل به صخره‌ای شده‌اند که هیچ تندبادی نمی‌تواند آنها را از جایشان تکان بدهد و خانم رجوی مثالی از این صخره است».

 

دکتر عبده مفلس دبیرکل مجلس شورای یمن: پیام من این است که جلو تجاوزات این رژیم را بگیریم این خیانتی است به اسلام.

ما مردم ایران و یمن برادریم و یک آرمان داریم. مبارزه شما جایگاه برجسته‌یی به زنان داده، همان جایگاهی که اسلام به زنان داده است.

من می‌خواهم در اینجا کتابی ر ا به شما ارائه دهم که شامل اسامی اکثریت نمایندگان مجلس یمن است که از مقاومت ایران و برنامهٔ ۱۰ماده‌ای خانم رجوی حمایت می‌کنند».

 

دکتر عید نعیمات: «مردم خاورمیانه شاهد بسیاری جنگها و فجایع بوده‌اند که ناشی از رژیم ایران و نیروهای تحت‌الحمایهٔ آن بوده است. جغرافیای منطقه را این تحرکات تجاوزکارانه به آتش کشیده است

رژیم ایران از همسایه‌های خود می‌خواهد سوء‌استفاده کند برای پیشبرد مطامع خودش. هم‌چنان که به نام اسلام سعی کرده مطامع خودش را پیش ببرد».

 

فدا اکرم حورانی: «دو رژیم ایران و سوریه نخواهند توانست از انقلاب و قیام مردم ایران و سوریه جان به در ببرند و من ایمان دارم که آزادی و دموکراسی در ایران پیروز خواهد شد.

برنامهٔ ۱۰ماده‌ای خانم رجوی متضمن آزادی و پیشرفت مردم ایران و منطقه است. ما به فرزندان خود آینده‌ٔ روشنی را نوید می‌دهیم».

 

احمد مسیبلی: «اما مبارزه و نبرد ما به پایان نرسیده است. نبرد ما و نبرد مردم ایران یکی است و ما با مردم ایران ارزشهای مذهبی و انسانی مشترکی داریم

ما به این‌که با شما باشیم نیاز داریم و من ایمان دارم که با آزادی ایران، عراق و سوریه و یمن هم به‌زودی آزاد خواهند شد

ما نیاز به کمک شما برای خلاصی از رژیم ایران داریم و من تقاضا می‌کنم که شما کمک به ما را به‌عنوان یکی از مواد برنامهٔ خود بیفزایید.

خانم رجوی شما نقطه انگیزش همه ما هستید. خانم رجوی ما می‌خواهیم شما را نه تنها در تهران بلکه در بغداد و صنعا و دمشق و بیروت ببینیم».

 

عبدالوهاب معوضه: «حکام ایران ادعای مسلمانی دارند اما آنها ضداسلام هستند. سرنگونی رژیم ایران یک ضرورت است هم برای مردم ایران و هم برای مردم منطقه».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eda073d1-c991-4384-97ef-c0cde1bab15e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات