728 x 90

زلنسکی در مونیخ: روسیه می‌تواند اورانیوم غنی شده به ایران بدهد

سخنرانی ویدئویی زلنسکی رئیس جمهور اوکراین  در مونیخ
سخنرانی ویدئویی زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در مونیخ

واشنگتن اگزمینر روز ۲۸بهمن در گزارشی از سخنان زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در کنفرانس امنیت مونیخ نوشت: زلنسکی در مونیخ هشدار داد روسیه می‌تواند اورانیوم غنی شده به ایران بدهد. به‌گفته ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، مشارکت نظامی رو به رشد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با ایران، می‌تواند دستیابی رژیم ایران در خاورمیانه به سلاح هسته‌یی را تسریع بخشد.
زلنسکی روز جمعه در یک سخنرانی مجازی در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: نتیجه نه تنها پهپادهای مرگبار ایرانی در آسمان اوکراین است، بلکه چیزی است که کرملین با آن هزینه آن را پرداخت کرده است. مطمئنی که این فقط پول است؟ یا شاید جهان با «رژیم غنی شده ایران» روبه‌رو شود؟ و تا چه حد، ۹۰٪، ۹۲٪، یا ۱۰۰٪؟ من مطمئن هستم که هیچ‌یک از ما نمی‌خواهیم اجازه دهیم منطقه خاورمیانه و خلیج‌فارس طعم آن را بچشد».
واشنگتن اگزمینر افزود: زلنسکی به احتمال ارسال اورانیوم بسیار غنی شده توسط پوتین به ایران اشاره کرد، رژیم ایران تسلیحاتی را [برای روسیه] فراهم کرده است که نیروهای روسی برای بمباران زیرساخت‌های انرژی اوکراین در طول زمستان استفاده کرده‌اند... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b0b0bdf9-7350-41b1-ac46-0bc72ff45767"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات