728 x 90

زلنسکی: ارتش اوکراین ۳۰شهرک را از نیروهای روسیه در منطقه خارکیف پس گرفتند

توپخانه ارتش اوکراین
توپخانه ارتش اوکراین

نیروهای اوکراینی همزمان با پیشروی ضد حمله خود علیه نیروهای روسیه، روستاهای کلیدی را باز پس گرفتند که می‌تواند یکی از مهمترین موفقیتهای آنها در عقب‌راندن روس های مهاجم از زمان شروع جنگ باشد.

واشنگتن پست روز ۱۹شهریور از خارکف، اوکراین گزارش داد: روز جمعه، تلویزیون دولتی روسیه که به‌ندرت به پیشرفت‌های نیروهای نظامی اوکراین اعتراف می‌کند در یک تأییدی نادر به‌نقل از ویتالی گانچف، رئیس دولت روسیه در بخش‌های اشغالی خارکف، پیشرفت‌های اوکراین را با سرعتی «بسیار تند و سریع» توصیف کرد... تحلیلگران نظامی طرفدار کرملین روز جمعه هم‌چنین نقشه‌ای از پیشرویهای اوکراین در اراضی اشغالی را به اشتراک گذاشتند که نشان‌دهنده دست‌آوردهای قابل توجهی پس از برافراشتن دوباره پرچم نیروهای کی‌یف در بالاکلیا، یک تقاطع حساس در منطقه خارکیف است.

خبرگزاری فرانسه روز ۱۸شهریور به نقل از زلنسکی نوشت: ارتش اوکراین ۳۰شهرک را در شمال شرق باز پس گرفت. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز جمعه گفت که نیروهای کشورش کنترل ۳۰ شهرک را از نیروهای روسیه در منطقه شمال شرقی خارکیف پس گرفته‌اند.
وی گفت: تا به امروز نیروهای مسلح اوکراین بیش از ۳۰شهرک را در منطقه خارکیف آزاد و تحت کنترل خود درآورده‌اند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نوشت: زلنسکی می‌گوید اوکراین بیش از ۳۰شهرک را در منطقه خارکیف باز پس گرفت. ولودیمیر زلنسکی می‌گوید ارتش اوکراین بیش از ۳۰شهرک را در منطقه کلیدی شمال شرق باز پس گرفته است. رئیس‌جمهور اوکراین روز جمعه گفت کشورش بیش از ۳۰شهرک در شمال شرق منطقه خارکیف را از نیروهای روسیه باز پس گرفته است.
ولودیمیر زلنسکی در بیانیه‌یی در تلگرام گفت: سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی ارتش اوکراین در چندین منطقه عملیاتی فعال بوده‌اند.
زلنسکی گفت اقدامات کشورش برای کنترل و تأمین امنیت منطقه در برخی از روستاهای منطقه ادامه دارد.
وی افزود: ما به تدریج کنترل شهرک‌های جدید را در دست می‌گیریم.
ارتش اوکراین روز پنجشنبه اعلام کرد که بیش از ۲۰شهرک را از نیروهای روسیه پس گرفته است

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/04c89404-b486-4a06-b842-ffbb0534fea3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات