728 x 90

زلزله ۷.۱ریشتری فوکوشیمای ژاپن را لرزاند

زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۷.۱ریشتر ظهر شهر فوکوشیما در ژاپن را لرزاند. مقامات ژاپن گفتند خطر سونامی وجود ندارد. با این حال ، به عنوان یک پیشگیری ، به کسانی که در نزدیکی مناطق ساحلی هستند توصیه شده است که به دلیل ادامه لرزه‌ها به مناطق بالاتر حرکت کنند.

زمین‌لرزه ۷.۱ریشتری بعدازظهر شنبه ۱۳ فوریه/ ۲۵ بهمن یک منطقه وسیع را در سراسر شرق ژاپن لرزاند. مرکز زمین‌لرزه در سواحل فوکوشیما بود، جایی که نزدیک به ۱۰ سال پیش سه رأکتور هسته‌یی پس از زلزله و سونامی منفجر شدند. مقام‌های ژاپنی در برآوردهای اولیه، شدت این زمین‌لرزه را ۷.۱ریشتر اعلام کردند اما گفتند که خطر سونامی وجود ندارد.

کانون زمین‌لرزه در سواحل استان فوکوشیما، محل وقوع یک زمین‌لرزه و سونامی بزرگ دیگر در سال ۲۰۱۱ بود که باعث کشته شدن هزاران نفر و نشت مواد رادیواکتیو شد. در حالی که کمی کمتر از یک ماه قبل، در دهمین سالگرد آن زلزله بزرگ مراسمی برگزار شد، زمین‌لرزه امروز در ساعت ۱۱:۲۰ بعدازظهر به وقت محلی رخ داد. آژیر خطر در حدود ۳۰ ثانیه در شهرهای بزرگ مانند توکیو به صدا درآمد. دفتر نخست‌وزیری ژاپن بلافاصله یک گروه مدیریت بحران ایجاد کرد و شرکت برق توکیو یا تپکو که نیروگاههای هسته‌یی را اداره می‌کند، اعلام کرد که در حال بررسی نتایج داده‌های نظارتی خود در فوکوشیما برای اطمینان از عدم نشت مواد رادیواکتیو است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e5d4cc34-f401-4b5d-a209-01b52dabfbc4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات