728 x 90

زلزله ۶.۱ریشتری در شرق افغانستان با بیش از ۱۰۰۰کشته + توئیت خانم مریم رجوی

زلزله در شرق افغانستان
زلزله در شرق افغانستان

توئیت خانم مریم رجوی

 

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶.۱ریشتر بامداد چهارشنبه، یکم تیر، بخش‌های وسیعی از جنوب شرق افغانستان و بخش‌هایی از پاکستان را لرزاند. به گزارش منابع دولتی افغانستان، شمار کشته‌شدگان این زمین‌لرزه بیش از ۱۰۰۰نفر و تعداد زخمیان نیز بیش از ۱۵۰۰نفر است.

منابع محلی در شهرستان گیان پکتیکا می‌گویند که در این حادثه یک روستا به صورت کامل ویران شده. خانه‌های بسیاری در ولایت پکتیکا ویران شده است.

سازمان زمین‌شناسی آمریکا اعلام کرد که زلزله‌ای به بزرگی بیش از شش ریشتر بامداد روز چهارشنبه اول تیرماه بخش‌هایی از افغانستان و پاکستان را لرزانده است. قدرت زمین‌لرزه در ولایت پکتیا بیش از سایر مناطق بوده است.

این زمین‌لرزه در حدود ۴۴کیلومتری شهر خوست در جنوب شرقی افغانستان و در عمق ۵۱ کیلومتری زمین رخ داده است.

معاون وزیر حوادث در حکومت طالبان در نشست مطبوعاتی اعلام کرد که آمار جان‌باختگان آن به ۹۲۰نفر رسیده است. 

شرف‌الدین مسلم، معاون وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طالبان در جریان نشست خبری گفت که در نتیجه زلزله بامداد امروز ۶۱۰نفر دیگر هم زخمی شده‌اند.

مرکز اروپایی لرزه‌نگاری مدیترانه (EMSC) در توئیتی آورده است که در حدود ۱۱۹میلیون نفر در پاکستان، افغانستان و هند در شعاع ۵۰۰ کیلومتری اطراف کانون زلزله آن را احساس کردند.

 

 

 

 

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3d374862-800d-4b32-866b-b952ab1def18"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات