728 x 90

ریچارد گلدبرگ: آمریکا بی‌سر و صدا درهای یک معامله جدید با ایران را باز می‌گذارد

وزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا

سایت موزاییک؛ در مقاله‌ای به قلم ریچارد گلدبرگ از بنیاد دفاع از دموکراسیها به تاریخ سه‌شنبه ۲۵بهمن به افشای معامله جدیدی با ملاهای ایران پرداخته و می‌نویسد: «ایالات متحده بی‌سر و صدا درهای یک معامله جدید با ایران را باز می‌گذارد».
گلدبرگ در مقاله خود پیرامون این معامله جدید اضافه می‌کند: «روز جمعه، کاخ‌سفید اعلام کرد که به لغو تحریم‌ها علیه شرکت‌های روسی و چینی که به برنامه هسته‌یی جمهوری اسلامی کمک می‌کنند، ادامه می‌دهد. تمدید این معافیت شش ماهه، گزارشها حاکی از آن است که نماینده آمریکا در امور ایران در چند هفته گذشته سه بار با سفیر ایران در سازمان ملل دیدار کرده است و سایر تصمیمات سیاست خارج از رادار همگی نشان می‌دهد که واشنگتن امیدهای خود را به بازگرداندن توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ با وجود حمایت تهران از جنگ روسیه در اوکراین، صمیمیت آن با چین و سرکوب بی‌رحمانه تظاهرات گسترده، از دست نداده است».
ریچارد گلدبرگ در ادامه مقاله خود اضافه می‌کند: «آمریکا، انگلستان، فرانسه یا آلمان می‌توانند در هر لحظه با ارسال نامه‌یی به شورای امنیت و درخواست بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، [توافق ۲۰۱۵] را برای همیشه از بین ببرند. با این حال آنها عمداً تصمیم می‌گیرند که این کار را انجام ندهند. آنها هم‌چنین تصمیم گرفتند به‌رغم امتناع ایران از همکاری با تحقیقات چهار ساله درباره سایتها و مواد هسته‌یی اعلام‌نشده، عدم پایبندی ایران به ان.پی.تی را در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی؛ اعلام نکنند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a2ca0757-5480-44c8-8524-2dcd357816b9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات