728 x 90

یی یو ریپورتر: رهبر اپوزیسیون ایران کمپین «نه به مجازات اعدام» را راه‌اندازی کرد

مریم رجوی
مریم رجوی

یی یو ریپورتر روز جمعه ۹ شهریورماه نوشت: رهبر اپوزیسیون ایران کمپین «نه به مجازات اعدام» را راه‌اندازی کرد.

در کنفرانس بین‌المللی روز شنبه در پاریس، قضات سابق بین‌المللی، گزارشگران ویژه سازمان ملل متحد و حقوقدانان نسبت به سیل اعدامها در ایران هشدار دادند و خواستار پاسخگویی رهبران رژیم برای جنایات علیه بشریت و پایان دادن به فرهنگ معافیت از مجازات شدند.

یی یو ریپورتر افزود: از زمان ریاست‌جمهوری پزشکیان، ایران شاهد افزایش تکان‌دهنده‌ای در اعدامها بوده است، زیرا ۱۲۶نفر و ۲۶نفر به‌طور دستجمعی تنها در ۷اوت بدار آویخته شده‌اند. این اعدام سازمانها و فعالان بین‌المللی را نگران کرده است.

این کنفرانس در پی گزارش تاریخی پروفسور جاوید رحمان، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران تا ۳۱ژوئیه ۲۰۲۴ برگزار شد. رحمان در گزارش خود کشتار دستجمعی سال‌های ۱۹۸۱-۱۹۸۲ و کشتار ۱۹۸۸ را جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی توصیف کرد. او نوشت: «شواهد قابل توجهی وجود دارد که نشان می‌دهد کشتار دستجمعی، شکنجه و سایر اعمال غیرانسانی علیه اعضای مجاهدین خلق ایران با هدف نسل‌کشی انجام شده است.

بیش از ۳۰۰۰۰زندانی سیاسی که ۹۰درصد آنها وابسته به جنبش اصلی اپوزیسیون ایران، سازمان مجاهدین خلق ایران (PMOI/MEK) بودند، بر اساس فرمان روح‌الله خمینی، بنیانگذار رژیم تئوکراتیک، قتل‌عام شدند.

این کنفرانس در مقر شورای ملی مقاومت ایران در شهر اوور سور اواز در شمال پاریس برگزار شد... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/824b6e8e-dbd5-45b9-bb53-cd30fa189684"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات