728 x 90

رکورد کنگره - روزنامه کنگره آمریکا؛ ثبت رسمی سخنرانی خانم مریم رجوی در گردهمایی ایران آزاد

اجلاس کنگره آمریکا

ثبت رسمی سخنرانی خانم مریم رجوی در گردهمایی ایران آزاد اجلاس کنگره آمریکا
ثبت رسمی سخنرانی خانم مریم رجوی در گردهمایی ایران آزاد اجلاس کنگره آمریکا
  • نطق تام مک کلینتاک نماینده جمهوریخواه: در گردهمایی جهانی سه روزه ایران آزاد با حضور هزاران عضو مجاهدین، ۱۰۰۰ مقام فعلی و پیشین، قانونگذاران از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه و مقامات بین‌المللی در بیش از ۳۰۰۰۰نقطه در ۱۰۲کشور به هم وصل شدند.

سخنرانی خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در گردهمایی جهانی ایران آزاد به‌طور رسمی در رکورد کنگره، روزنامه کنگره آمریکا، به ثبت رسید.

در مقدمه این سخنرانی، نطق تام مک کلینتاک نماینده جمهوریخواه از کالیفرنیا خطاب به نانسی پلوسی سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا درج شده است. در این مقدمه آمده است:

«خانم سخنگو، من متن سخنرانی خانم مریم رجوی، رئیس جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران را برای ثبت رسمی ارائه می‌کنم. خانم رجوی سخنرانی خود را در گردهمائی جهانی سه روزه ایران آزاد در ماه ژوئیه ۲۰۲۰ در آلبانی، مقر هزاران عضو اپوزیسیون اصلی، سازمان مجاهدین خلق انجام دادند. این کنفرانس اینترنتی، ایرانیان و ۱۰۰۰ مقام فعلی و پیشین ، قانونگداران از هر دو حزب و مقامات بین المللی را در بیش از ۳۰، ۰۰۰ نقطه در ۱۰۲ کشور را بهم و صل کرد».

روزنامه کنگره سپس فرازهایی از این سخنرانی را به ثبت رسانده که در آن خانم رجوی درباره گردهمایی جهانی ایران آزاد تأکید می‌کند:

«این گردهمایی صدای مقاومت ۴۰ساله مردم ایران علیه دیکتاتوری و فاشیسم دینی برای آزادی و دمکراسی است. صدای بزرگ‌ترین، طولانی‌ترین، بغرنج‌ترین و خطیرترین مقاومت سازمان‌یافته در تاریخ ایران با رود خروشان خون شهیدانش و با آوای بلند مجاهدان قتل‌عام شده و ایستاده بر سر موضع در برابر سفاک‌ترین حاکم خون‌ریز.

این گردهمایی، صدای سرنگونی در قیامهای پیوسته از دی ۹۶ تا آبان و دی ۹۸ است. خروش براندازی در پایان شعبده «اصلاح‌طلب-اصولگرا» برای حفظ همین رژیم است. صدای کانون‌های شورشی و شهرهای شورشی است که تاریخ یأس و ناباوری و نتوانستن را ورق زده و پیام‌آور توانستن و بایستن است».

در فراز دیگری که از سخنرانی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در رکورد کنگره ثبت شده است، خانم رجوی درباره تعهدات مقاومت ایران چنین می‌گوید:

تعهد اول این است که ما مردم ایران، ما مقاومت ایران، این رژیم را سرنگون می‌کنیم و ایران را پس می‌گیریم.

تعهد دوم ما این است که ما مردم ایران، ما مقاومت ایران، ایران دموکراتیک و آزاد را بنا می‌کنیم

و تعهد سوم ما این است که به حاکمیت و رأی جمهور مردم وفادار باشیم. نه‌ در پی دستیابی به‌قدرت به‌هر قیمت، بلکه در پی برقراری آزادی و عدالت به هر قیمت باشیم. هرگز به دیکتاتوری شاه و شیخ برنگردیم و هم‌چنان‌که اکثریت قانون‌گذاران منتخب مردم در آمریکا و اروپا خاطرنشان کرده‌اند، در پی برقراری یک جمهوری دمکراتیک، غیرمذهبی و غیراتمی باشیم...

روزنامه رسمی کنگره آمریکا هم‌چنین فرازی از سخنرانی خانم مریم رجوی در مورد تأثیر قیام آبان‌ماه در اثبات شرایط انفجاری جامعه و شکست تمامی دعاوی مربوط به مماشات و کنار آمدن سازش با رژیم را درج و ثبت کرده که در آن با اشاره به پیام روشن بیش از ۱۵۰۰شهید قیام چنین آمده است:

«... پاسداران سیاسی، مبلغان، لابی‌ها و ریزه‌خواران ولایت فقیه نیز، همه مات شدند. زیرا تمام رشته‌های فریب و دروغ‌شان پنبه شد. می‌گفتند دیگر متصور نیست که مردم ایران به قیام و انقلاب برای سرنگونی دست بزنند. می‌گفتند تحولی در ایران رخ نمی‌دهد مگر از درون همین رژیم. و بارها این پندار آخوند‌ساخته را تکرار می‌کردند که مجاهدین پایگاهی در میان مردم ندارند. در جستجوی مجاهدین جوان و نوجوان بودند که به‌ناگاه جاری‌شدن سیل‌آسای آنها را در خیابانهای شهرهای سراسر ایران به چشم دیدند و وقتی کار به دستگیری دانشجویان پیشرو و پیشتاز رسید، دیگر برنتابیدند.

آتشفشان آبان همه اباطیل را برباد داد. اثبات شد که برانگیختن و سازمان‌دادن قیام‌ها ممکن است. اثبات شد که به‌رغم همه سرکوب‌ها و جنایت‌ها، مردم ما آمادگی خیره‌کننده‌یی برای استمرار قیام‌ها دارند.

و اثبات شد که یک نیروی سرنگون‌کننده در دل شهرهای ایران سربرداشته است.

از همین نیروی شورشگر است که به‌رغم دستگیریهای بی‌وقفه، کانون شورشی پیوسته بازسازی، جانشین‌سازی و تکثیر می‌شود».

رکورد کنگره ثبت رسمی سخنرانی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت را با درج فرازی از این سخنرانی در مورد برنامه‌های مقاومت برای ایران آزاد این‌گونه به پایان برده است:

«تعهد ما به سرنگونی رژیم آخوندی، تعهد به پس گرفتن ایران و تمام حقوق برباد‌رفته و غارت‌شده مردم ایران است.

مردم ما باید از حق سلامتی، حق سرپناه، حق اشتغال، حق داشتن تشکل و سندیکا، حق خودمختاری ملیت‌ها، حق مشارکت برابر در امور جامعه، حق برابری زن و مرد و حق حاکمیت مردم برخوردار باشند.

آزادی از بردگی دینی، آزادی از ستم جنسی، آزادی بیان، آزادی عقیده، آزادی انتخاب، آزادی از فقر و آزادی از ترس؛ یعنی پایان شکنجه و اعدام، و پایان ناامنی اجتماعی و اقتصادی.

احقاق این آزادی‌ها و حقوق پایمال‌شده، تعهد ما در پیشگاه مردم و تاریخ ایران و پیمان ما با یکصد و بیست هزار شهید آزادی است....».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bfe9676f-126e-42ee-aaf1-7b384890e21b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات