728 x 90

سی.ان.ان: رژیم ایران پیش از حمله به نفتکشها، به سوی پهپاد آمریکایی موشک شلیک کرده است

حمله به کشتی ها در دریای عمان
حمله به کشتی ها در دریای عمان

سی.ان.ان به‌ نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد رژیم‌ ایران ساعتهایی پیش از حمله به ۲نفتکش در دریای عمان یک پهپاد آمریکایی که در پرواز بوده را شناسایی کرده و موشکی زمین به هوا به سوی این پهپاد شلیک کرده است.

وی افزود: این موشک به پهپاد اصابت نکرده و در آب سقوط کرد. این مقام گفت: پیش از این شلیک، پهپاد آمریکایی‌ام کیو ـ۹(MQ-۹) قایقهای رژیم را مشاهده کرده است که به نفتکشها نزدیک می‌شوند.

 

سی.ان.ان به‌ نقل از این مقام آمریکایی گفت در روزهای پیش از حمله یک پهپاد راپیر reaper drone آمریکایی در دریایی سرخ با چیزی که اعتقاد بر این بود یک موشک ایرانی که توسط شورشیان حوثی شلیک شده باشد، سرنگون شد.

 

سی.ان.ان در مورد سند پنتاگون که نشان می‌دهد قایق گشتی رژیم آخوندی یک مین عمل نکرده را از بدنه کشتی برداشته نوشت: آمریکا به تأکید بر ادعای خود که تهران مسئول حمله به دو نفتکش در آبهای بین‌المللی بوده ادامه می‌دهد..

 

‌ انگلستان رژیم آخوندی را مسئول حمله به کشتیها در دریای عمان دانست

به گزارش رویترز: جرمی‌هانت وزیر خارجه انگلستان گفت:‌ بریتانیا بر این اساس که رژیم ایران مسئول حملات روز پنجشنبه به ۲نفتکش در دریای عمان است، به رژیم ایران هشدار داد که این‌گونه اقدامات عمیقاً ناعاقلانه هستند.

جرمی‌هانت طی اطلاعیه‌یی گفت این کار در شرایطی که (منطقه) پیشاپیش دچار تنش بسیاری می‌باشد عمیقاً نگران‌کننده است.

وی گفت من با پمپئو وزیر خارجه آمریکا در تماس بوده‌ام و در حالی‌که ما ارزیابی خودمان را با جدیت و دقت انجام می‌دهیم موضع ما همان است که متحد آمریکایی‌مان دارد.

 

پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع آمریکا پس از انفجار در دو نفتکش در دریای عمان طی پیامی گفت:‌ ادامه حملات ناموجه رژیم ایران در این منطقه، تهدیدی برای امنیت و صلح بین‌المللی و حمله‌یی علیه آزادی دریانوردی در دریاهای آزاد است

وی افزود:‌ دولت آمریکا بر دیپلماسی برای پیشبرد یک توافقنامه جامع متمرکز است تا که صلح و امنیت را تقویت کند.

در حالی که ما به‌دنبال جنگ نیستیم وزارت دفاع از نیروها و منافع آمریکا در سراسر جهان دفاع می‌کند. ما از تجارت جهانی و آزادی دریانوردی دفاع می‌کنیم.

پاتریک شاناهان از اقدامات خدمه کشتی یو.اس.اس بین بریج نیروی دریایی آمریکا در نجات خدمه کشتی پانامایی که به‌دنبال حملات در دریای عمان آتش گرفته بود قدردانی کرد.

 

بنا‌ به‌گفته یک مقام آمریکایی به سی.ان.ان روز جمعه قایق های تندرو ایرانی مانع از قایق های یدک کش از کشیدن و بردن یکی از نفتکشهای آسیب دیده شده‌اند.

 

وال استریت ژورنال با اشاره به سخنان وزیر خارجه آمریکا درباره حملات رژیم ایران به نفتکشها در دریای عمان نوشت:‌

رژیم ایران که تحت فشار شدید مالی و تحریم‌های آمریکا روی صادرات نفت خود است،(با انفجار نفتکش‌ها) در حال ارسال این پیام به جهان بود که: روی آمریکا فشار بگذارید تا تحریم‌ها را بردارد یا این‌که موارد بیشتر و بدتری از همین نوع در راه خواهد بود تا عبور نفت در دریای عمان را با مشکل روبه‌رو سازد.

در صورتی‌که به‌دنبال این حملات، اروپا در مقابل فشار نظامی رژیم ایران کمر خم کند، بدترین پیام ممکن را خواهد فرستاد.

وال استریت ژورنال افزود: استراتژی رژیم ایران این است که اروپا و ژاپن را با تهدید کشتیرانی حیاتی از تنگه هرمز و بالا بردن قیمت نفت مرعوب کند.سیاست خارجی این رژیم به‌طور معمول توسط سرکرده پاسداران قاسم سلیمانی و با ضربه‌های نظامی و مکرر به دشمنان تا زمانیکه سر خم کنند اجرا می‌شود، ولی قبل از آن، رژیم وزیر خارجه‌اش محمدجواد ظریف را به‌عنوان چهرهٔ منطق شیرین به مقابل جهان می‌فرستد

وال استریت ژورنال تأکید کرد: واقعیت غیرقابل چشم‌پوشی این است که رژیم ایران کماکان تهدید اصلی برای ثبات در خاورمیانه است. آمریکا بدرستی در آنجا به‌صورت نظامی و آماده، برای دفاع از خود و متحدانش حضور دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1afe98e1-ce2d-4939-bb5f-ec0cb4634bc4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات