728 x 90

رژیم ایران موشکهای بالستیک زمین به زمین قدرتمند به روسیه می‌فروشد

موشک فاتح ۱۱۰
موشک فاتح ۱۱۰

شش منبع به رویترز گفتند که رژیم ایران تعداد زیادی موشک بالستیک زمین به زمین قدرتمند را در اختیار روسیه قرار داده است که همکاری نظامی بین دو کشور تحت تحریم آمریکا را عمیق‌تر می‌کند.


سه منبع ایرانی گفتند، ارائه حدود ۴۰۰موشک از سوی رژیم ایران شامل بسیاری از تسلیحات بالستیک کوتاه برد فاتح-۱۱۰ مانند ذوالفقار است. کارشناسان می‌گویند این موشک متحرک جاده‌یی قادر است اهدافی را در فاصله بین ۳۰۰ تا ۷۰۰کیلومتر (۱۸۶ تا ۴۳۵ مایل) مورد اصابت قرار دهد.

رویترز نوشت:

- وزارت دفاع ایران و سپاه پاسداران - نیروی زبده‌ای که بر برنامه موشکی بالستیک ایران نظارت دارد - از اظهارنظر خودداری کردند. وزارت دفاع روسیه بلافاصله به درخواست برای اظهارنظر پاسخ نداد.
- یکی از منابع ایرانی گفت، این محموله‌ها در اوایل ژانویه و پس از نهایی شدن توافق در نشستهای اواخر سال گذشته بین مقامات نظامی و امنیتی ایران و روسیه که در تهران و مسکو برگزار شد، آغاز شد.
- یک مقام نظامی ایران - که مانند سایر منابع به‌دلیل حساسیت اطلاعات خواست نامش فاش نشود - گفت که حداقل ۴ محموله موشک وجود داشته است و در هفته‌های آینده تعداد بیشتری نیز ارسال خواهد شد. وی از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.
- یکی دیگر از مقامات ارشد ایرانی گفت: برخی از موشکها با کشتی از طریق دریای خزر به روسیه فرستاده شده و برخی دیگر با هواپیما منتقل شده‌اند.
- دومین مقام ایرانی گفت: محموله‌های بیشتری وجود خواهد داشت. هیچ دلیلی برای پنهان کردن آن وجود ندارد. ما اجازه داریم به هر کشوری که بخواهیم سلاح صادر کنیم. '
- محدودیت‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد برای صادرات برخی موشکها، پهپادها و سایر فناوریهای ایران در ماه اکتبر به پایان رسید. با این حال، آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه برنامه موشکی بالستیک ایران را در بحبوحه نگرانیها در مورد صادرات تسلیحات به نیروهای نیابتی این کشور در خاورمیانه و روسیه حفظ کردند.
- منبع چهارم، آگاه به این موضوع، بدون ارائه جزئیات بیشتر، تأیید کرد که روسیه اخیراً تعداد زیادی موشک از ایران دریافت کرده است.
- یک دیپلمات غربی در جریان این موضوع بدون ارائه جزئیات بیشتر، تحویل موشک‌های بالستیک ایران به روسیه در هفته‌های اخیر را تأیید کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b2042609-41be-45e7-9843-52c5dbee5867"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات