728 x 90

وال استریت ژورنال: رژیم ایران قیمت گروگانها را بالا می‌برد و آمریکا هم پرداخت می‌کند!

توافق برای آزادی پنج آمریکایی در ایران
توافق برای آزادی پنج آمریکایی در ایران

بنا به گزارش وال استریت ژورنال یکشنبه ۲۲مرداد در یادداشتی با اشاره به توافق اخیر آمریکا و رژیم ایران بر سر آزادی پنج زندانی دوتابعیتی ایرانی آمریکایی نوشت که دولت بایدن شش میلیارد دلار باج به جمهوری اسلامی پرداخت می‌کند تا پنج آمریکایی را به خانه بیاورد اما این اقدام جمهوری اسلامی را به گروگانگیری آمریکایی‌های دیگر تشویق می‌کند.

در ادامه می‌نویسد ایران به بالا بردن قیمت برای گروگانهای گرفته شده ادامه می‌دهد و آمریکا هم به پرداخت هزینه ادامه می‌دهد. بنا بر حساب و کتاب حالا قیمت هر گروگان یک میلیارد و ۲۰۰میلیون دلار است.

وال استریت ژورنال با تأکید بر این‌که این پول در توافقی برای گروگانگیری پرداخت می‌شود، نوشت: «آمریکا درباره هدف بشردوستانه مصرف پول‌های رفع توقیف شده فقط یک پوشش سیاسی است».

وال استریت ژورنال این پرسش را مطرح کرد که «گمان می‌کنید در نبرد بر سر این پول بین حکومت و سلامت عمومی مردم ایران، چه کسی پیروز می‌شود؟»

وال استریت ژورنال پاسخ داد که رژیم ایران از این پول مانند پولی که در دوره باراک اوباما و جان کری دریافت کرد برای گسترش درد و رنج در خاورمیانه و فراتر از آن استفاده خواهد کرد. بر اساس این گزارش، بخشی از این پول به گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به رژیم ایران می‌رسد که آمریکایی‌ها را هدف می‌گیرند و می‌کشند. بخشی هم برای ساخت پهپاد و موشک هزینه می‌شود که روسیه در جنگ اوکراین استفاده می‌کند.
این در حالی است که آمریکا اخیراً سه هزار نیروی دریایی و تجهیزات به آب‌های خاورمیانه اعزام کرده است تا از ماجراجویی‌های رژیم ایران در منطقه جلوگیری کند. اما توافق دولت بایدن و رژیم ایران، منابع مالی ستیزه‌جویی این رژیم علیه آمریکا و متحدانش را تقویت می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8e61fc71-764f-48aa-8a76-c0b34250dbb3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات