728 x 90

رژیم آخوندی در وحشت از قطعنامه محکومیت در شورای حکام از رافائل گروسی برای سفر به ایران دعوت کرد

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

در آستانهٔ تشکیل جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، رژیم آخوندی در وحشت از قطعنامه محکومیت و احتمال ارجاع پرونده به شورای امنیت در یک عقب‌نشینی آسانسوری با سفر مدیرکل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی به تهران موافقت کرد.

خبرگزاری رویترز نوشت: رژیم ایران از رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دعوت می‌کند که قبل از بسته شدن درها به سوی غرب گفتگو کنند.

خبرگزاری حکومتی ایسنا روز ۲۰شهریور خبر داد: رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در رأس هیاتی به منظور دیدار و گفت‌وگو در خصوص موضوعات همکاری‌های ایران و آژانس، امشب برای سفری یک روزه وارد تهران خواهد شد.
این دیدار پیش از ظهر روز یکشنبه صورت می‌گیرد و هیات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بعد از ظهر همان‌ روز به وین مراجعت خواهند کرد.

 

دیپلمات ها روز شنبه گفتند رافائل گروسی، به تهران می‌رود تا مذاکراتی را انجام دهد که ممکن است اختلافات بین رژیم ایران و غرب را کاهش دهد، زیرا مذاکرات درباره احیای توافق هسته‌یی با رژیم ایران تهدید ناکامی و تشدید اختلافات را دارد.

سه دیپلمات که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را از نزدیک دنبال می‌کنند، گفتند سفر گروسی قبل از نشست شورای حکام ۳۵کشور عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأیید شد.

دو نفر گفتند گروسی قرار است صبح روز یکشنبه وارد تهران شود و با محمد اسلامی رئیس جدید سازمان انرژی اتمی رژیم ایران دیدار کند.

 

رویترز افزود: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این هفته به کشورهای عضو خود اطلاع داد هیچ پیشرفتی در دو موضوع اصلی صورت نگرفته است:

یکی، توضیح آثار اورانیوم موجود در چندین سایت قدیمی و اعلام نشده، و دیگری، دسترسی فوری به برخی از تجهیزات نظارتی به‌طوری که آژانس بتواند ردیابی بخش‌هایی از برنامه هسته‌یی رژیم ایران را، همان‌طور که در توافق ۲۰۱۵ پیش‌بینی شده، ادامه بدهد.

رویترز خاطرنشان کرد: قدرتهای غربی باید تصمیم بگیرند که آژانس در نشست هفته آینده ۳۵کشور عضو شورای حکام آیا برای دستیابی به قطعنامه در انتقاد از رژیم ایران و اعمال فشار برای تحکیم موقعیت تلاش می‌کنند یا خیر.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7baf0c6f-a265-4666-893f-6f889adc762c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات