728 x 90

رژیم ایران در حال از دست دادن بازار ۲۰ تا ۳۰میلیارد دلاری عراق

ایستگاه برق
ایستگاه برق

حمیدرضا صالحی عضو اتاق بازرگانی رژیم ایران با اعتراف به از دست دادن نفوذ رژیم در عراق گفت: «ما اکنون عراق را در حد فروش حداقلی برق داریم که پول آن را هم نمی‌توانیم دریافت کنیم و این موضوع باعث شده بازار بزرگ عراق را به مصر و عربستان تحویل دهیم. در حالی که بازار عراق ۲۰ تا ۳۰میلیارد دلاری است ما در حال از دست دادن این بازار هستیم».(خبرگزار حکومتی ایلنا ۱۳بهمن)

مراودات اقتصادی رژیم ایران با عراق طی سال‌های گذشته به دلیل تحریم‌ها و مشکلات انتقال پول با چالش‌های زیادی همراه بوده است، به طوری که عراق به تدریج در حال جایگزین کردن سایر کشورها برای تامین منابع انرژی مورد نیاز خود و برخی کالاها است.

در طول یک‌ سال گذشته، رژیم ایران بارها اعلام کرده‌ که قادر به دریافت طلب‌های مربوط به صادرات گاز از عراق نیست و پنج میلیارد دلار پول ایران در این کشور بلوکه شده است.

بر اساس تحریم‌های آمریکا، عراق پول گاز تحویلی از ایران را به حسابی در بانک «تجارت عراق» واریز می‌کند و رژیم ایران از این منابع فقط قادر به خرید کالاهای انسان‌دوستانه از خود عراق است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/514cbe3f-ed2a-4d97-b7c1-98cc186fb1ab"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات