728 x 90

رژیم ایران خانواده‌های جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی را تحت بازجویی و شکنجه قرار می‌دهد

خانواده‌های جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی
خانواده‌های جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی

هیومن رایتس واچ روز پنجشنبه ۶خرداد اعلام کرد رژیم ایران به شکل سازماندهی شده خانواده‌های جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی که توسط موشک‌های سپاه پاسداران سرنگون شده است را تحت بازجویی توأم با آزار، شکنجه و بدرفتاری قرار می‌دهد.

به گزارش دویچه وله، هیومن رایتس واچ اعلام کرد از اکتبر ۲۰۲۰ تا ژانویه ۲۰۲۱ با ۳۱نفر از خانواده‌های قربانیان گفتگو کرده است و آنها گفته‌اند نیروهای امنیتی رژیم به‌صورت خودسرانه اعضای خانوادهای قربانیان را بازداشت، احضار، بازجویی و مورد شکنجه و بدرفتاری قرار داده‌اند و نهادهای امنیتی اموال قربانیان را به وابستگان آنها برنگردانده و در امر تدفین و گردهمایی جهت یادبود قربانیان نیز دخالت به‌عمل آورده‌اند.


در گزارش این نهاد بین‌المللی آمده است؛ دولتهای حاضر در تحقیقات پرواز۷۵۲ باید از اعضای خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی در مسیر عدالت و پاسخگویی حمایت و پشتیبانی کنند.
مایکل پیج، معاون مدیر بخش خاورمیانه دیده‌بان حقوق بشر در این رابطه گفت: «سپاه پاسداران بدون کمترین مسئولیت‌پذیری ۱۷۶نفر را کشته است و حالا نهادهای امنیتی بی‌رحم رژیم ایران دست به آزار اعضای خانواده قربانیان می‌زنند تا هر امیدی به عدالت را نابود کنند».

وی افزود: «به جای تلاش برای بازسازی اعتماد مردم از طریق تحقیقی شفاف و جبران خسارت خانواده‌ها، مقامات بار دیگر در حال ساکت کردن تلاش‌ها برای پاسخگو کردن هستند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f3929240-4cf9-485d-bded-1ca9553812cd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات